Ett nytt kapitel för en svensk tradition
På uppdrag av Citygate fick Dohi Agency i uppgift att ta fram den nya plattformen familjeannonser. Familjeannonser är en samlingssida för annonser som berör familjen; som t.ex. gratulationer, lyckönskningar och annonser för att minnas nära och kära.
Dohi Agency stod för koncept, design och utvecklingen av familjeannonser.
Familjeannonserna är knutna till en tidning och det finns därmed möjlighet att skapa en annons i lösningen som visas både i tidningen och på webben. I bokningen av en annons kan användaren välja att lägga till en eller flera bilder.
Sökningen är baserad på kategori, län och kommun för att födelsedagsbarnet, det nygifta paret och nära och kära enkelt ska kunna hitta annonsen.
Familjeannonser fungerar som en naturlig plats för att lägga in annonser som ska visas både i tidningar och på webben. En stor andel av Sveriges tidningar använder redan idag tjänsten.
Citygate erbjuder Internetbaserade annonstjänster till svenska mediehus och flerkanaliga tjänster inom områdena rubrik-, katalog-, sök- och displayannonser för ett 60-tal medietitlar. Citygate har genom åren byggt upp ett antal framgångsrika verksamheter – bland annat Morningstar, Internetsäljarna, Tidningsnätet, rubrikannonstjänsten Lokus, Lokusjobb-nätverket katalogtjänster, familjeannonstjänster och mobila tjänster.