Dohi Venture.

Vi har det som krävs för att sätta framgång och tillväxt i system. Vi har erfarenheten, starka partners och en fungerande process för att utveckla idéer och växla upp bolag – allt dessutom under samma tak.

Dohi Ventures motto “av entreprenörer för entreprenörer” bryter ny mark och investerar i företag och entreprenörer med potential att accelerera sin affär såväl nationellt som internationellt.

Satsningen Dohi Venture syftar i många avseenden på adventure. Vi söker aktivt fler upptäckresande entreprenörer som vill vara med på livsomvälvande resor. Tillsammans ska vi lansera de digitala produkter och tjänster som världen vill ha i morgon och under kommande år.

Accelerator.

Om du känner igen dig i det vi skriver och dessutom har ett bolag, en idé och ett team som du jobbar i, eller med, och som kommit en bit på vägen. Det kan handla om att ha lanserat en eller flera versioner av sin produkt eller tjänst, testat den på olika sätt inför en lansering eller att ni helt enkelt redan är i en kommersiell fas. Om det dessutom rör sig om en idé eller ett bolag med koppling till vår alltmer digitaliserade tillvaro, då kan det vara anledning att kontakta oss.

En bra start

Du och ditt team får en unik möjlighet till framgång.

Lokaler

Att du och ditt team kan få tillgång till en av Umeås bästa kreativa miljöer, kapital, kompetens och nätverk, för att på allvar fortsätta utveckla ert bolag och er idé.

Kontakta oss

För att det skall ske, vill vi att du eller ni kontaktar oss och om vi gillar det vi ser och hör i en första kontakt, så ser vi till att sätta upp ett möte inom en vecka.

Feedback

Inom kort därefter, så återkommer vi med feedback och ett besked om vi vill gå vidare i processen.

Samarbete

Då kan det bli aktuellt med gemensamma diskussioner om framtiden som inom 2-3 veckor brukar leda fram till en överenskommelse avseende övergripande villkor för ett samarbete.

Nå dina mål

Därefter brukar vi inom 1–3 månader från en första kontakt vara igång och jobba tillsammans för att nå de mål, drömmar och visioner som vi delar tillsammans.

Venture-bolag.

Dohi Venture är med och tar långsiktigt ansvar för utvecklingen av ett antal delägda bolag. I dessa bolag har vi investerat tillsammans med våra strategiska partners Inlandsinnovation, Sparbanksstiftelsen Norrlands Riskkapitalstiftelse och Hellström Invest.

Syndigate AB

Tjänsten Content Central är en ny mediekanal. En bank av professionellt material där frilansare ges nya möjligheter att sälja artiklar, reportage och annat redaktionellt material till fler medier i Sverige.
Content Central tillgodoser samtidigt redaktioners behov av flexibla lösningar. CC är marknadsplatsen där frilansjournalister och medier möts. Öppet 24 timmar om dygnet, 365 dagar om året. Enkelt, bekvämt, prisvärt och lönsamt för alla parter.

Otelic Intressenter AB

Otelic är en webbtjänst som gör det möjligt för alla i teamet att synas och bidra till företagets nyhetsflöde bottom-up: vi fångar in content och använder detta för bland annat Talent sourcing, team building samt marknadsföring för företag gentemot kunder.
Tjänsten är under utveckling och kommer att lanseras 2015.
Otelic utvecklas av Otelic Inc, ett företag baserat i San Francisco, dedikerat till att skapa “happiness at work”.

Spacetime AB

Reseplaneringsverktyget som gör det möjligt att göra direkta jämförelser av kostnader, miljöpåverkan och hälsoaspekter för olika resealternativ.
Med tjänsten SpaceTime kan du som privatperson eller företag och organisation förenkla samåkning och administrera gruppresor.
Vårt mål att individer och organisationer ska känna sig som en del av en rörelse för hållbart resande!

Kupatana

Kupatana är den snabbast växande plattformen för annonsering online i Östra Afrika. Vi erbjuder en flexibel och effektiv marknadsplats där säljare och köpare kan mötas.
Kupatana erbjuder gratis annonsering, för både privatpersoner och företag, vilket ger dem obegränsad och direkt kontakt med sina marknader. Kupatana arbetar för att se till att marknaden är öppen 24/7, lättillgängligt med ett stort antal av utbud och efterfrågan.
Vi har ett brett nätverk av köpare och säljare och varje dag besöker tusentals människor sajten för att sälja eller att hitta något att köpa. Antal besökare växer för varje dag.
Kupatana har även en modern mobilsajt samt appar, för både Android och iOS, så att du kan få tillgång till marknaden var som helst och utföra dina affärer.

Smartster

Smartster ger dig tillgång till massor av erbjudanden och rabatter.
Vi arbetar med ledande butiker och e-shoppar för att hjälpa dig att shoppa smart och spara pengar.
Vår ambition är att visa så många erbjudanden som möjligt på Smartster.se.

Innovationer.

Inom ramen för Dohi Venture finns även ett antal produkter, och tjänsteinnovationer som vi driver i olika faser av utveckling. Tanken är att goda idéer som vi inom Dohi, ofta i samarbete med våra kunder, tar fram i någon form, skall kunna utgöra grunden för såväl individuell utveckling och entreprenörskap, som intraprenörskap inom vår grupp.

GoDiscover

GoDiscover är ett kontextmedvetet medieverktyg.
Lösningen listar ut var användaren befinner sig, via användarens smartphone, och kan därmed kommunicera rätt information, till rätt individ, vid rätt tillfälle – vilket innebär att budskap användare tidigare ansåg vara reklam istället blir nyttig information.
GoDiscover har använts av bl a Popstad Lund, Öviks Kommun och Svenska Kyrkan.

Trädinventering

Samla och kategorisera data och få en överblick över stadsträden med hjälp av ”Trädinventeringsappen”. Applikationen gör det möjligt att inventera träd ute på plats och dokumentera allt från plantering till fällning, direkt i mobilen.
Tjänsten bygger på ”Standard för trädinventering i urban miljö” och fungerar på alla plattformar, datorn likväl som mobilen.
Applikationen är framtagen i samarbete med SLU och Umeå kommun.

LivePoll

LivePoll är en mentometerknapp för hela befolkningen.
Lösningen beskrevs som en “världsinnovation” när den gjorde premiär på Aftonbladets webb som second screen-lösning till SVT:s Melodifestivalen 2012.
LivePoll har sedan dess ställt frågor och levererat svar från stora evenemang som Hockey-VM, Prinsessbröllopet, Eurovision Song Contest, men även fysiska möten som GRÄV2014 och Mötesplats Lycksele.

AdGateway

AdGateway erbjuder företag enkel targeting av olika typer av content. Exempel på detta är riktade nyheter, erbjudanden och reklam. Med hjälp av detta system kan via ett lättanvänt men kraftfullt webbgränssnitt bestämma vilka som ska få tillgång till vad. Exempel på parametrar är device, tid på dygn, väder och position.

Kontakt.

Vi är alltid nyfikna på nya samarbeten och det finns flera olika sätt att komma i kontakt med oss.
Ring: 08 212 227 eller maila: info@dohi.se. Om du vill komma i kontakt med någon av oss som jobbar på Dohi Venture kan du alltid maila på: förnamn.efternamn@dohi.se