Stor uppslutning vid årets julfester

Event

Med julen nalkandes runt hörnet var det återigen dags för Dohi:s traditionsenliga julfester. Både i Umeå och Växjö samlades under förra veckan anställda från Dohi-koncernen för att äta god julmat tillsammans och fira årets bedrifter.

Åsa Alvarsson, HR-chef pratar om vikten av göra något tillsammans arbetskollegor emellan utanför jobbet.

– Vi tror att en stark gemenskap är viktig för att skapa en bra arbetsplats.  Genom att ordna gemensamma fester och aktiviteter som tex vår traditionsenliga gemensamma julfest vill vi fortsätta bygga en stark kultur, där vi har utrymme att ha roligt och trevligt med varandra. Vår målsättning är att det ska vara kul att gå till jobbet, säger Åsa.

Julbordet i Umeå var mycket välbesökt då det dök upp medarbetare från hela landet och stämningen var god. Torsdagskvällen inleddes med en paketöppning då alla hade fått i uppgift att köpa en present som började på bokstaven D. Allt från doftljus till dunder-té delades ut under kvällen och allra gladast var nog Torbjörn som fick ett dekorerat hjärta. Efter lite glögg och annat tilltugg var det dags för stjärnkocken Melker Anderssons julbord på restaurang i centrala Umeå.

Medarbetarna i söder träffades i Växjö för att blanda nytta med nöje. Där hölls en intern konferens för ett utbyte av idéer och tankar kring vår egna digitalisering. Förutom berikande och intressanta möten avslutades veckan även här med ett välsmakande julbord och underhållning på anrika Teleborgs slott.

IMG_0952IMG_0959

Kalender

Veckans ord

Hearable

En enhet vi bär i örat som förmedlar information till användaren kallas hearable.

Veckans citat

“Waiting for perfect is never as smart as making progress.
– Seth Godin (1960-) är en amerikansk entreprenör och författare.

Facebook

Twitter

Kolla in

Dohi på Webbdagarna

Ted Wengler och Mikael Friman på plats tillsammans med över 1600 entusiastiska IT-människor som trängdes bland internationella föreläsare och montrar.

WebdagarnaUnder dagarna var det framförallt fokus på kunderna och användarna och ett genomgående tema var att det är människan snarare än tekniken som kommer att driva den fortsatta utvecklingen. Vi på Dohi jobbar alltid i team i olika konstellationer och fick bekräftat att de stora innovationerna skapats av team snarare än ensamma genier.

Dohi Agency goes Swag

IMG_0473Med ryggsäckar från Sandqvist och funktionströjor från Houdini har våra Dohi Agency medarbetare aldrig varit snyggare. Vi vill att valet av leverantörer ska spegla det vi inom Dohi står för.
IMG_0452Både Sandqvist och Houdini är svenska företag som jobbar med kvalitet, design och hållbarhet. Sandqvist beskriver sin design som okomplicerad, funktionell och vacker medan Houdini designar och producerar kläder för människor som vill uppleva mer, prestera mer och ha mer kul eller för att citera dem från deras hemsida  Vi tillverkar produkter för nyfikna personer med stora hjärtan.

Notiser

Smoothie Contest

På Dohi Agency vårkonferens ställdes fem lag inför utmaningen att skapa en smoothie som skulle bedömas på namn, smak, utseende och kreativitet. Vår fantastiska Fanny hade säkerställt att råvaror och ingredienser inte skulle var något hinder för vad lagen skulle kunna åstadkomma. Efter mycket hackande, skratt, provsmakande och justeringar kunde så småningom en vinnare koras. Crunchy Marguerita tog hem segern, en smoothie mixad med mycket kärlek, hallon, banan, avokado yoghurt, nötter, kolasås mm. För er som tänker att det här är någonting för er – don´t do this at home.

Smoothi tävling

Tipsa