Nya affärsområdeschefen för Dohi Agency
“Vi ska bli Sveriges bästa arbetsplats i branschen”
Ted Wengler har i december tillträtt som affärsområdeschef för digitaliseringsbyrån Dohi Agency. Han kommer närmast från en tjänst som vd på ett nationellt telekom-bolag med verksamhet på tolv orter i Sverige.
– Den här tjänsten som affärsområdeschef på Dohi Agency är som skräddarsydd för mig, där mina erfarenheter av att bygga team runt specialister, ha kundansvar som operativ chef kommer väl till pass. Vår ambition är att fortsätta att ligga i framkant och hjälpa svenska bolag med deras digitala transformation, säger Ted Wengler.
Under de senaste månaderna har Dohi Agency vunnit upphandlingar med några av Sveriges ledande mediebolag, men också inom industrisektorn. Teds arbete kommer att vara kundorienterat samtidigt som utmaningen är att under kommande året växla upp verksamheten genom att nästan dubbla antalet anställda för att möta kundbehovet.
– I såväl Umeå, Stockholm och Sundsvall finns i dag en bra bas där efterfrågan hela tiden ökar och nu gäller det att komplettera utvecklingsteamen med ytterligare talanger, med ett första fokus på erfarna projektledare.
Just team är något som Ted brinner starkt för. Han utövar själv lagsporten Adventure Racing, där han som lagledare leder ett team på fyra personer som tävlar i paddling, mountainbike och löpning – ofta under flera dagar. Bästa placering så här långt är en fjärde plats i SM.
– Oavsett om det gäller tävling eller företag så är det teamet som är viktigast och att alla håller ihop och hjälps åt att komma över mållinjen. Min målsättning är att fortsätta utveckla Dohi Agency till en unik verksamhet som ska vara än mer attraktiv för såväl medarbetare som för kunder. Inom något år ska vi definitivt vara Sveriges bästa arbetsplats i branschen, säger Ted Wengler.
Som snabbväxande koncern skapas ständigt nya utmaningar och behov. Under hösten har därför ett stort fokus lagts på att tillsätta managementteam för den fortsatta tillväxten.
– Vi har haft en lång och intensiv rekryteringsprocess med över hundra sökanden, många med mycket intressanta meriter. Ted var den som passade vår profil bäst och kommer med sina erfarenheter och kompetenser att leda Dohi Agency:s fortsatta tillväxtresa, säger Emanuel Dohi, vd och koncernchef.