Nästa milstolpe: TEDxUmeå, part II
”En gång är ingen gång – två gånger är en vana”, sägs det och om det stämmer kan vi därmed konstatera att TEDx-eventet i Umeå blivit en tradition. Den 23 april 2015 arrangeras det andra TEDxUmeå av en rad engagerade individer från bland annat Dohi, Ledarskapscentrum och Balticgruppen – i år på Sliperiet som är en del av Umeå universitets Konstnärligt Campus.
– Vi arrangerar TEDx i Umeå därför att vi tror på vår plats i världen. Vi tror på oss själva och på alla andra duktiga människor här i staden. Att samarbeta och dela med sig av kunskap till varandra är en framgångsfaktor, och ett TEDx-event är ett väldigt roligt sätt att göra det på, säger en av arrangörerna Nico Allergren, projektledare på Dohi.
Årets TEDxUmeå följer inte ett på förhand givet tema – utöver det självklara att föreläsningarna på scenen kommer skapa aha-upplevelser och erbjuda nya idéer, teorier och synvinklar. TEDxUmeå presenterar 2015 ett antal internationella, nationella och lokala föreläsare från en rad områden – bland andra: Rochelle King, Global head of design på musikpionjären Spotify (tidigare på Netflix) och Ambra Trotto från Interactive institute.
Fakta:
Förutom att ta del av eventet på plats kan man följa TEDxUmeå i direktsändning via en rad noder, bland annat en på Umeå universitet.
Årets event är uppdelat i två delar: Middagsmingel tillsammans talare, arrangörer och sponsorer i P5/Väven kvällen onsdag 22/4 och huvudeventet under dagen 23/4. Biljetter till dag- och kvällsarrangemang kan köpas här, på www.tedxumea.se.