Lansering av Frasses.se
Frasses hamburgare startades i Luleå 1975. Idag är Frasses ett välmående koncept med 40 restauranger runtom i Sverige. Från Kiruna i norr till Kalmar i söder.
Ambitionen är att fortsätta utveckla detta koncept i många år framöver. Så i samband med Frasses 40-årsjubileum har Dohi Agency hjälpt till med utvecklingen och lanseringen av Frasses nya webbplats.
Med hjälp av den senaste tekniken har Dohi Agency i nära samarbete med Frasses arbetat fram en mobilvänlig, lättnavigerad site med många nya funktioner. Bland annat har en utökad sökfunktion av restauranger införts, där det är möjligt att se om restaurangen är öppen just nu eller inte. Det går att filtrera på menyer och allergener och se hela Frasses sortiment. Erbjudanden och sociala medier har fått större utrymme och flödet tar dig enkelt till den information du vill nå.
Vi har försökt behålla känslan av det norrländska ursprunget samtidigt som varumärket ska upplevas som fräscht och modernt.
Pernilla Näslund från Frasses kommenterar samarbetet så här:
“Vi vill erbjuda våra besökare en snygg design där det ska vara enkelt att navigera och hitta den information man söker. I och med samarbetet med Dohi Agency kan vi nu lansera en modern webbplats som vi är jättestolta över.”
Webbsiten lanserades måndagen den 5:e oktober, ta en titt på: www.frasses.se