Fler produkter från Dohi Entertainment
Dohi Entertainment lanserar två nya spel
Dohi fortsätter växa och breddar portföljen av egna produkter genom lanseringen av spelet Robototics. Samtidigt har även det strategiska samarbetet med filmproducenten Breidablick resulterat i lansering av ytterligare ett spel – Viskande Vinden. De båda spelen har båda starka inslag av problemlösning och pedagogik.
I Robototics gäller det att som den charmige roboten Tink lösa allt svårare uppgifter i jobbet på robotfabriken och i Viskande Vinden som är ett hybridspel till iPad, baserat på Lena Ollmark och Mats Wänblads framgångsrika äventyrsböcker om Karl Dymling och Sara Jansson, kommer man in i en spännande berättelse om en bortglömd vindskammare, där det gäller att läsa mystiska dokument och hemliga dagböcker eller lösa kluriga chiffer. Robototics är helt och hållet egenutvecklat inom Dohi Entertainment och i samarbetet med Breidablick, kring den Viskande Vinden, har Dohi Entertainment arbetat tillsammans med bland annat Gila Bergqvist Ulfung, känd från SVT Barn.
I syfte att arbeta med den växande portföljen av egna produkter inom spel och underhållning har Dohi Entertainment anställt Theres Hiltunen som Community Manager. Hon har tidigare varit aktiv inom det digitala området som projektledare i resebranschen och som entreprenör genom det egna bolaget Sociala Tessan. I botten har Theres en examen inom strategisk kommunikation från Umeå Universitet, men har också läst fristående kurser inom bland annat företagsekonomi på Mittuniversitetet.
– De här lanseringarna ligger helt i linje med vår långsiktiga strategi, att bygga en växande portfölj av produkter utvecklade internt eller genom strategiska samarbeten och på så sätt också öka inslaget av digitala intäkter, säger Emanuel Dohi, VD för och grundare av Dohi Sweden.
Viskande Vinden
Robototics