Dohi Agency releasar Lövenappen
Brett samarbete med Björklöven, VK och VF
Digitala applikationer förbättrar vår vardag på allt fler områden. Upplevelser på teven eller ute i verkligheten förhöjs av digital, aktuell och lättillgänglig information. En sådan applikation som lanseras i veckan är Lövenappen. Den är resultatet av ett samarbete mellan VästerbottensKuriren, Västerbottens Folkblad, Björklöven och innovationsbyrån Dohi Agency.
– Vi vill sprida intresset för Björklöven och öka servicen till våra fans. Därför är detta unika samarbete väldigt intressant. Mig veterligt finns ingen annan hockeyapp av detta slag, ingen som är så seriös som denna, kommenterar Björklövens VD Fredric Åkerblom.
I appen kan man se allt som rör Björklöven – den populära liverapporten från Lövens matchernyheter, livesändningar, tabeller, bilder, video, sociala medier-flöden med mycket mera. Applikationerna har också pushutskick så att Lövenfansen kan få notiser vid varje mål, matchavslut och andra viktiga händelser. Via appen får användarna också möjlighet att bidra till rapporteringen. Det via en tjänst som Dohi Agency har utvecklat till VK som heter VK Tipsa.
– Interaktivitet är alltid både bra och utvecklande. Vi tror att den här funktionen kommer att bli både väl använd och uppskattad. Många reportrar säger mer än en, säger Linus Mähler, tekniskt chef på Dohi Agency.
De intäkter som appen genererar kommer att tillfalla och stärka IF Björklövens ungdomsverksamhet.
– Det här är bara första versionen och vi vill gärna ha in förslag från er läsare på hur man skulle kunna göra appen ännu bättre, säger Sportens Tomas Ruuth.