Dohi Agency lanserar ny kommunikations­tjänst

Projekt

Dohi Agencys kreativa team jobbar med produktion och lansering av en ny kommunikationstjänst. Målet är att lyfta vikten av idéer, kreativitet och originalitet och bidra till att förändra bilden av norra Sverige. Kunden vi samarbetar med är Region Västerbotten och lösningen heter ”Orda”. 

Tjänsten introducerades för första gången nere på Bok- och Biblioteksmässan i slutet av september. Där spred kampanjen information till många av de människor som resten av Sverige lyssnar på – författare, krönikörer, journalister, förläggare med flera.

Ett väldigt spännande projekt, och ett utmärkt exempel på helhetsåtagande där vi tar en unik idé ut till en marknad, säger projektledare Nico Allergren.

Lösningen “Orda” låter människor kommunicera med varandra, via i första hand Twitter och Facebook – dock med några utmanande begränsningar, som snart blir enbart möjligheter. Användaren måste vara kreativ och uppfinna ett eget ord som han eller hon tycker saknas.

  • I tjänsten kan man bara kommunicera med ett ord åt gången.
  • Tjänsten kommer att kontrollera att det ord användare skriver mot de största ordlistorna – men i det här fallet neka publicering om ordet redan finns.

Tanken är att skapa en lista av ord som beskriver en ny sak, en ny känsla, rörelse eller fenomen. “Var originell och bidra med ett nytt ord för en ny värld”, är uppmaningen. De nya orden samlas i en ordlista, där alla användare kan gilla andras nyord. Skaparen kan via en länk också erbjuda en förklaring av ordet.

Vi tror att många språkmänniskor och kreativa personer kommer att vilja delta i den här kampanjen som vi siktar på ska bli en rörelse, säger Nicke Berglund.

www.gorordetsjalv.se

Kalender

Veckans ord

Hearable

En enhet vi bär i örat som förmedlar information till användaren kallas hearable.

Veckans citat

“Waiting for perfect is never as smart as making progress.
– Seth Godin (1960-) är en amerikansk entreprenör och författare.

Facebook

Twitter

Kolla in

Dohi på Webbdagarna

Ted Wengler och Mikael Friman på plats tillsammans med över 1600 entusiastiska IT-människor som trängdes bland internationella föreläsare och montrar.

WebdagarnaUnder dagarna var det framförallt fokus på kunderna och användarna och ett genomgående tema var att det är människan snarare än tekniken som kommer att driva den fortsatta utvecklingen. Vi på Dohi jobbar alltid i team i olika konstellationer och fick bekräftat att de stora innovationerna skapats av team snarare än ensamma genier.

Dohi Agency goes Swag

IMG_0473Med ryggsäckar från Sandqvist och funktionströjor från Houdini har våra Dohi Agency medarbetare aldrig varit snyggare. Vi vill att valet av leverantörer ska spegla det vi inom Dohi står för.
IMG_0452Både Sandqvist och Houdini är svenska företag som jobbar med kvalitet, design och hållbarhet. Sandqvist beskriver sin design som okomplicerad, funktionell och vacker medan Houdini designar och producerar kläder för människor som vill uppleva mer, prestera mer och ha mer kul eller för att citera dem från deras hemsida  Vi tillverkar produkter för nyfikna personer med stora hjärtan.

Notiser

Smoothie Contest

På Dohi Agency vårkonferens ställdes fem lag inför utmaningen att skapa en smoothie som skulle bedömas på namn, smak, utseende och kreativitet. Vår fantastiska Fanny hade säkerställt att råvaror och ingredienser inte skulle var något hinder för vad lagen skulle kunna åstadkomma. Efter mycket hackande, skratt, provsmakande och justeringar kunde så småningom en vinnare koras. Crunchy Marguerita tog hem segern, en smoothie mixad med mycket kärlek, hallon, banan, avokado yoghurt, nötter, kolasås mm. För er som tänker att det här är någonting för er – don´t do this at home.

Smoothi tävling

Tipsa