Co-creation skapar ny sajt – Expressen, Dohi Agency och läsarna i arbetsgruppen
Förra veckan smyglanserades Expressens nya desktopsajt – en ny plattform framtagen av en arbetsgrupp bestående av Expressens utvecklare, medarbetare från Dohi Agency och den här gången även läsarna.
Det som ligger ute idag är en beta-version av den nya startsidan, vilket är det första steget mot en helt ny upplevelse. Slutresultatet ska den här gången skapas tillsammans med Expressen läsare, som nu får chansen att komma med synpunkter och feedback.
– Den nya sajten bygger vidare på den plattform som vi skapade för Expressens tablet-sajt förra året, men eftersom vi vill involvera läsarna och fånga upp deras åsikter under utvecklingsfasen, betyder det att sajten utvecklas löpande och förändras dagligen, säger Stefan Tingström på Dohi Agency som har utvecklat det grafiska gränssnittet på sajten.
Beta-versionen är tillgänglig för alla medlemmar på expressen.se och kan aktiveras här:
http://www.expressen.se/om-expressen/bli-forst-med-att-testa-expressens-nya-sajt/
Dagens media har även skrivit om beta-lanseringen här:
http://www.dagensmedia.se/nyheter/dig/article3900272.ece