Lansering av Frasses.se

Nyheter Projekt

Frasses hamburgare startades i Luleå 1975. Idag är Frasses ett välmående koncept med 40 restauranger runtom i Sverige. Från Kiruna i norr till Kalmar i söder. 

Ambitionen är att fortsätta utveckla detta koncept i många år framöver. Så i samband med Frasses 40-årsjubileum har Dohi Agency hjälpt till med utvecklingen och lanseringen av Frasses nya webbplats.

Med hjälp av den senaste tekniken har Dohi Agency i nära samarbete med Frasses arbetat fram en mobilvänlig, lättnavigerad site med många nya funktioner. Bland annat har en utökad sökfunktion av restauranger införts, där det är möjligt att se om restaurangen är öppen just nu eller inte. Det går att filtrera på menyer och allergener och se hela Frasses sortiment. Erbjudanden och sociala medier har fått större utrymme och flödet tar dig enkelt till den information du vill nå. 

Vi har försökt behålla känslan av det norrländska ursprunget samtidigt som varumärket ska upplevas som fräscht och modernt.

Pernilla Näslund från Frasses kommenterar samarbetet så här:

“Vi vill erbjuda våra besökare en snygg design där det ska vara enkelt att navigera och hitta den information man söker. I och med samarbetet med Dohi Agency kan vi nu lansera en modern webbplats som vi är jättestolta över.”

Webbsiten lanserades måndagen den 5:e oktober, ta en titt på: www.frasses.se

Kalender

Veckans ord

Hearable

En enhet vi bär i örat som förmedlar information till användaren kallas hearable.

Veckans citat

“Waiting for perfect is never as smart as making progress.
– Seth Godin (1960-) är en amerikansk entreprenör och författare.

Facebook

Twitter

Kolla in

Dohi på Webbdagarna

Ted Wengler och Mikael Friman på plats tillsammans med över 1600 entusiastiska IT-människor som trängdes bland internationella föreläsare och montrar.

WebdagarnaUnder dagarna var det framförallt fokus på kunderna och användarna och ett genomgående tema var att det är människan snarare än tekniken som kommer att driva den fortsatta utvecklingen. Vi på Dohi jobbar alltid i team i olika konstellationer och fick bekräftat att de stora innovationerna skapats av team snarare än ensamma genier.

Dohi Agency goes Swag

IMG_0473Med ryggsäckar från Sandqvist och funktionströjor från Houdini har våra Dohi Agency medarbetare aldrig varit snyggare. Vi vill att valet av leverantörer ska spegla det vi inom Dohi står för.
IMG_0452Både Sandqvist och Houdini är svenska företag som jobbar med kvalitet, design och hållbarhet. Sandqvist beskriver sin design som okomplicerad, funktionell och vacker medan Houdini designar och producerar kläder för människor som vill uppleva mer, prestera mer och ha mer kul eller för att citera dem från deras hemsida  Vi tillverkar produkter för nyfikna personer med stora hjärtan.

Notiser

Smoothie Contest

På Dohi Agency vårkonferens ställdes fem lag inför utmaningen att skapa en smoothie som skulle bedömas på namn, smak, utseende och kreativitet. Vår fantastiska Fanny hade säkerställt att råvaror och ingredienser inte skulle var något hinder för vad lagen skulle kunna åstadkomma. Efter mycket hackande, skratt, provsmakande och justeringar kunde så småningom en vinnare koras. Crunchy Marguerita tog hem segern, en smoothie mixad med mycket kärlek, hallon, banan, avokado yoghurt, nötter, kolasås mm. För er som tänker att det här är någonting för er – don´t do this at home.

Smoothi tävling

Tipsa