Programmet till Västerbotten på Grand Hôtel klart

Projekt

Dohi Agency har varit djupt involverade i regionens utvecklingsarbete de senaste åren. En av de viktiga fysiska mötesplatserna är invigningsdagen av Västerbotten på Grand Hôtel – när Region Västerbotten och en rad andra parter presenterar länet.

Den 20:e januari är datumet för 2015 och på scenen återfinns några av landets mest intressanta föreläsare och profiler – både från Västerbotten och resten av landet och världen.

Den här veckan offentliggjordes årets program. 

Malou von Sivers kommer att axla moderatorrollen det här året och hon hälsar välkommen tillsammans med regionrådet Erik Bergkvist och landshövding Magdalena Andersson. Fler profiler under dagen är bland andra Milad Mohammadi, entreprenör och debattör, Marlene Johansson, från Sliperiet, Umeå Universitet, Elisabet Tand Ringkvist, Niklas Myhr, professor i digital marknadsföring, Chapman University, USA, Mattias Lundberg, psykolog, Jan Bylund, komiker, Gunnar Wetterberg, historiker och författare, Stig-Björn Ljunggren, statsvetare och krönikör, Ulrica Schenström, debattör samt singer songwritern Edith Backlund som står för det kulturella inslaget på kvällen.

Utökad interaktion med LivePoll

Nytt för i år är att debatten får ännu större utrymme. Under det övergripande temat ”Det gränslösa mötet” kommer paneler att debattera dels Attraktion och senare Innovation. Dessutom kommer åhörarna att involveras som aldrig för via Dohis mentometerknapp LivePoll. Kontinuerligt under dagen kommer moderatorn, debattledarna och föreläsarna att rådfråga deltagarna och be om deras åsikter i olika ämnen och frågor.

– Granddagarna är startskottet varje år för utvecklingsarbetet i Västerbotten. Det är ett spännande event att jobba med och en viktig träffpunkt. En sak vi satsat extra på inför årets upplaga är att skapa fler gränsöverskridande möten och verkligen engagera och involvera deltagarna under dagen. Vi gör det här för fjärde året i rad och arbetet innefattar allt från strategi till, eventproduktion och kommunikation, säger projektledare Nico Allergren.

 

Kalender

Veckans ord

Hearable

En enhet vi bär i örat som förmedlar information till användaren kallas hearable.

Veckans citat

“Waiting for perfect is never as smart as making progress.
– Seth Godin (1960-) är en amerikansk entreprenör och författare.

Facebook

Twitter

Kolla in

Dohi på Webbdagarna

Ted Wengler och Mikael Friman på plats tillsammans med över 1600 entusiastiska IT-människor som trängdes bland internationella föreläsare och montrar.

WebdagarnaUnder dagarna var det framförallt fokus på kunderna och användarna och ett genomgående tema var att det är människan snarare än tekniken som kommer att driva den fortsatta utvecklingen. Vi på Dohi jobbar alltid i team i olika konstellationer och fick bekräftat att de stora innovationerna skapats av team snarare än ensamma genier.

Dohi Agency goes Swag

IMG_0473Med ryggsäckar från Sandqvist och funktionströjor från Houdini har våra Dohi Agency medarbetare aldrig varit snyggare. Vi vill att valet av leverantörer ska spegla det vi inom Dohi står för.
IMG_0452Både Sandqvist och Houdini är svenska företag som jobbar med kvalitet, design och hållbarhet. Sandqvist beskriver sin design som okomplicerad, funktionell och vacker medan Houdini designar och producerar kläder för människor som vill uppleva mer, prestera mer och ha mer kul eller för att citera dem från deras hemsida  Vi tillverkar produkter för nyfikna personer med stora hjärtan.

Notiser

Smoothie Contest

På Dohi Agency vårkonferens ställdes fem lag inför utmaningen att skapa en smoothie som skulle bedömas på namn, smak, utseende och kreativitet. Vår fantastiska Fanny hade säkerställt att råvaror och ingredienser inte skulle var något hinder för vad lagen skulle kunna åstadkomma. Efter mycket hackande, skratt, provsmakande och justeringar kunde så småningom en vinnare koras. Crunchy Marguerita tog hem segern, en smoothie mixad med mycket kärlek, hallon, banan, avokado yoghurt, nötter, kolasås mm. För er som tänker att det här är någonting för er – don´t do this at home.

Smoothi tävling

Tipsa