Nya affärsområdeschefen för Dohi Agency

Nyheter

“Vi ska bli Sveriges bästa arbetsplats i branschen”

Ted Wengler har i december tillträtt som affärsområdeschef för digitaliseringsbyrån Dohi Agency. Han kommer närmast från en tjänst som vd på ett nationellt telekom-bolag med verksamhet på tolv orter i Sverige.

– Den här tjänsten som affärsområdeschef på Dohi Agency är som skräddarsydd för mig, där mina erfarenheter av att bygga team runt specialister, ha kundansvar som operativ chef kommer väl till pass. Vår ambition är att fortsätta att ligga i framkant och hjälpa svenska bolag med deras digitala transformation, säger Ted Wengler.

Under de senaste månaderna har Dohi Agency vunnit upphandlingar med några av Sveriges ledande mediebolag, men också inom industrisektorn. Teds arbete kommer att vara kundorienterat samtidigt som utmaningen är att under kommande året växla upp verksamheten genom att nästan dubbla antalet anställda för att möta kundbehovet.

– I såväl Umeå, Stockholm och Sundsvall finns i dag en bra bas där efterfrågan hela tiden ökar och nu gäller det att komplettera utvecklingsteamen med ytterligare talanger, med ett första fokus på erfarna projektledare.

Just team är något som Ted brinner starkt för. Han utövar själv lagsporten Adventure Racing, där han som lagledare leder ett team på fyra personer som tävlar i paddling, mountainbike och löpning – ofta under flera dagar. Bästa placering så här långt är en fjärde plats i SM.

– Oavsett om det gäller tävling eller företag så är det teamet som är viktigast och att alla håller ihop och hjälps åt att komma över mållinjen. Min målsättning är att fortsätta utveckla Dohi Agency till en unik verksamhet som ska vara än mer attraktiv för såväl medarbetare som för kunder. Inom något år ska vi definitivt vara Sveriges bästa arbetsplats i branschen, säger Ted Wengler.

Som snabbväxande koncern skapas ständigt nya utmaningar och behov. Under hösten har därför ett stort fokus lagts på att tillsätta managementteam för den fortsatta tillväxten.

– Vi har haft en lång och intensiv rekryteringsprocess med över hundra sökanden, många med mycket intressanta meriter. Ted var den som passade vår profil bäst och kommer med sina erfarenheter och kompetenser att leda Dohi Agency:s fortsatta tillväxtresa, säger Emanuel Dohi, vd och koncernchef.

Kalender

Veckans ord

Hearable

En enhet vi bär i örat som förmedlar information till användaren kallas hearable.

Veckans citat

“Waiting for perfect is never as smart as making progress.
– Seth Godin (1960-) är en amerikansk entreprenör och författare.

Facebook

Twitter

Kolla in

Dohi på Webbdagarna

Ted Wengler och Mikael Friman på plats tillsammans med över 1600 entusiastiska IT-människor som trängdes bland internationella föreläsare och montrar.

WebdagarnaUnder dagarna var det framförallt fokus på kunderna och användarna och ett genomgående tema var att det är människan snarare än tekniken som kommer att driva den fortsatta utvecklingen. Vi på Dohi jobbar alltid i team i olika konstellationer och fick bekräftat att de stora innovationerna skapats av team snarare än ensamma genier.

Dohi Agency goes Swag

IMG_0473Med ryggsäckar från Sandqvist och funktionströjor från Houdini har våra Dohi Agency medarbetare aldrig varit snyggare. Vi vill att valet av leverantörer ska spegla det vi inom Dohi står för.
IMG_0452Både Sandqvist och Houdini är svenska företag som jobbar med kvalitet, design och hållbarhet. Sandqvist beskriver sin design som okomplicerad, funktionell och vacker medan Houdini designar och producerar kläder för människor som vill uppleva mer, prestera mer och ha mer kul eller för att citera dem från deras hemsida  Vi tillverkar produkter för nyfikna personer med stora hjärtan.

Notiser

Smoothie Contest

På Dohi Agency vårkonferens ställdes fem lag inför utmaningen att skapa en smoothie som skulle bedömas på namn, smak, utseende och kreativitet. Vår fantastiska Fanny hade säkerställt att råvaror och ingredienser inte skulle var något hinder för vad lagen skulle kunna åstadkomma. Efter mycket hackande, skratt, provsmakande och justeringar kunde så småningom en vinnare koras. Crunchy Marguerita tog hem segern, en smoothie mixad med mycket kärlek, hallon, banan, avokado yoghurt, nötter, kolasås mm. För er som tänker att det här är någonting för er – don´t do this at home.

Smoothi tävling

Tipsa