Nordic.js 2016

Event Övrigt

I år hölls tredje upplagan av JavaScript-konferensen Nordic.js den 8-9 september på Münchenbryggeriet i stockholm. Det var 16 intressanta talare inbjudna samt ett antal spontana “lightning talks” att lyssna till under dagarna.

Från Dohi Agency deltog tre personer som var och en representerade de olika kontoren i Umeå, Stockholm och Sundsvall. Hela evenemanget var mycket välarrangerat och konferenciern Lydia Winters, brand director på Mojang, gjorde ett mycket bra jobb. Via Play som är en av Dohi Agencys kunder var på plats för att streama alla talare direkt från Münchenbryggeriet. Det streamade materialet finns nu även tillgängligt på Youtube.

Några av talarna som fångade våra medarbetares intresse lite extra var
bl.a:

ann_samir_nordicjs

På bilden ses Ann Höglund från Sundsvallskontoret och Samir Boufatah från Stockholmskontoret.

Kalender

Veckans ord

Hearable

En enhet vi bär i örat som förmedlar information till användaren kallas hearable.

Veckans citat

“Waiting for perfect is never as smart as making progress.
– Seth Godin (1960-) är en amerikansk entreprenör och författare.

Facebook

Twitter

Kolla in

Dohi på Webbdagarna

Ted Wengler och Mikael Friman på plats tillsammans med över 1600 entusiastiska IT-människor som trängdes bland internationella föreläsare och montrar.

WebdagarnaUnder dagarna var det framförallt fokus på kunderna och användarna och ett genomgående tema var att det är människan snarare än tekniken som kommer att driva den fortsatta utvecklingen. Vi på Dohi jobbar alltid i team i olika konstellationer och fick bekräftat att de stora innovationerna skapats av team snarare än ensamma genier.

Dohi Agency goes Swag

IMG_0473Med ryggsäckar från Sandqvist och funktionströjor från Houdini har våra Dohi Agency medarbetare aldrig varit snyggare. Vi vill att valet av leverantörer ska spegla det vi inom Dohi står för.
IMG_0452Både Sandqvist och Houdini är svenska företag som jobbar med kvalitet, design och hållbarhet. Sandqvist beskriver sin design som okomplicerad, funktionell och vacker medan Houdini designar och producerar kläder för människor som vill uppleva mer, prestera mer och ha mer kul eller för att citera dem från deras hemsida  Vi tillverkar produkter för nyfikna personer med stora hjärtan.

Notiser

Smoothie Contest

På Dohi Agency vårkonferens ställdes fem lag inför utmaningen att skapa en smoothie som skulle bedömas på namn, smak, utseende och kreativitet. Vår fantastiska Fanny hade säkerställt att råvaror och ingredienser inte skulle var något hinder för vad lagen skulle kunna åstadkomma. Efter mycket hackande, skratt, provsmakande och justeringar kunde så småningom en vinnare koras. Crunchy Marguerita tog hem segern, en smoothie mixad med mycket kärlek, hallon, banan, avokado yoghurt, nötter, kolasås mm. För er som tänker att det här är någonting för er – don´t do this at home.

Smoothi tävling

Tipsa