Möt Dohi’s nya Digitala Redaktör

Nyheter

Dohi-koncernen fortsätter att växa och det nyaste tillskottet är Johan Byström som kommer att ha rollen som Digital Redaktör på Dohi.

Johan Byström är en 22-åring som är uppvuxen i Örnsköldsvik, och flyttade till Umeå för att studera medie- och kommunikationsvetenskap med strategisk inriktning vid Umeå universitet.

Som Digital Redaktör kommer Johan att arbeta för att skapa content och kurera innehåll inom ramen för Dohi News. Syftet med Dohi News är att öppna upp och berätta om allt spännande som händer inom koncernen och dess olika verksamheter. Här vill vi lyfta fram talanger och samarbetspartners, intressanta projekt, digitala produkter som vi arbetar med och trender inom branschen.

– Det känns jättekul med den här utmaningen och att få utrymme för mina kreativa sidor. Som snart nyexaminerad kan jag bidra med färska idéer om hur kommunikationen kan hanteras, säger Johan Byström.

Emanuel Dohi, vd och koncernchef på Dohi, är nöjd med nyanställningen och tror att yrkesrollen ligger rätt i tiden.

– Vi på Dohi strävar alltid efter att förstärka företaget. Vi har en intressant satsning på kommunikationsverksamheten där Johan kommer fylla en viktig roll, säger Emanuel.

Förutom projektet med Dohi News ska Johan Byström även arbeta med Dohi:s sociala kanaler.

– Att få arbeta med sociala medier känns roligt och det ska bli spännande att vara en del av projektet, där jag både ska arbeta med befintliga beprövade plattformar och experimentera med nya, säger Johan Byström.

Vid sidan av arbetet har Johan flera fritidsintressen som ligger honom varmt om hjärtat. Om Johan själv får bestämma hur han spenderar en lördag har han det klart för sig.

– En perfekt lördag spenderar jag med lite italiensk fotboll och E-sport, där jag avrundar kvällen med en god matbit, avslutar han.

Kalender

Veckans ord

Hearable

En enhet vi bär i örat som förmedlar information till användaren kallas hearable.

Veckans citat

“Waiting for perfect is never as smart as making progress.
– Seth Godin (1960-) är en amerikansk entreprenör och författare.

Facebook

Twitter

Kolla in

Dohi på Webbdagarna

Ted Wengler och Mikael Friman på plats tillsammans med över 1600 entusiastiska IT-människor som trängdes bland internationella föreläsare och montrar.

WebdagarnaUnder dagarna var det framförallt fokus på kunderna och användarna och ett genomgående tema var att det är människan snarare än tekniken som kommer att driva den fortsatta utvecklingen. Vi på Dohi jobbar alltid i team i olika konstellationer och fick bekräftat att de stora innovationerna skapats av team snarare än ensamma genier.

Dohi Agency goes Swag

IMG_0473Med ryggsäckar från Sandqvist och funktionströjor från Houdini har våra Dohi Agency medarbetare aldrig varit snyggare. Vi vill att valet av leverantörer ska spegla det vi inom Dohi står för.
IMG_0452Både Sandqvist och Houdini är svenska företag som jobbar med kvalitet, design och hållbarhet. Sandqvist beskriver sin design som okomplicerad, funktionell och vacker medan Houdini designar och producerar kläder för människor som vill uppleva mer, prestera mer och ha mer kul eller för att citera dem från deras hemsida  Vi tillverkar produkter för nyfikna personer med stora hjärtan.

Notiser

Smoothie Contest

På Dohi Agency vårkonferens ställdes fem lag inför utmaningen att skapa en smoothie som skulle bedömas på namn, smak, utseende och kreativitet. Vår fantastiska Fanny hade säkerställt att råvaror och ingredienser inte skulle var något hinder för vad lagen skulle kunna åstadkomma. Efter mycket hackande, skratt, provsmakande och justeringar kunde så småningom en vinnare koras. Crunchy Marguerita tog hem segern, en smoothie mixad med mycket kärlek, hallon, banan, avokado yoghurt, nötter, kolasås mm. För er som tänker att det här är någonting för er – don´t do this at home.

Smoothi tävling

Tipsa