Möt de nya praktikanterna

Team

“Jag känner för första gången i mitt liv att jag har hittat rätt.”

De senaste in i Dohi-familjen är de två studenterna Celina Dahlgren och Jonathan Högnelid som läser fjärde terminen på Informations- och PR-programmet vid Mittuniversitetet i Sundsvall och har precis börjat sin praktik på Dohi. Under praktiken på Dohi:s avdelning i Sundsvall kommer de bland annat att jobba med att ta fram en strategisk kommunikationsplan för att utveckla kommunikationen för olika målgrupper.

– Under de här tio veckorna ser jag fram emot att lära mig mer om hur kommunikationen fungerar i ett bolag som verkar inom en snabbväxande och spännande bransch, säger Celina.

Celina är född och uppväxt i Sundsvall och har hunnit med en rad olika yrken och utbildningar innan hon bestämde sig för att börja studera. Kommunikationen har dock alltid funnits där som en gemensam nämnare för Celina, vilket ledde henne in på Informations- och PR-programmet.

– Jag känner för första gången i mitt liv att jag har hittat rätt. När jag arbetar med kommunikation får jag utlopp för min kreativitet och utrymme att vara mig själv, säger Celina.

Jonathan som kommer från Luleå flyttade till Sundsvall för studierna. Han har sedan tidigare arbetat som teknisk support på Telia där han fick möjligheten att jobba med sina intressen, kundfokus och teknik. Men han ville framåt inom ämnet och bestämde sig därför för att söka till utbildningen.

– Jag ser fram emot att göra min praktik hos Dohi, framför allt för att branschen känns väldigt aktuell. Dohi kan förhoppningsvis ge mig en bra inblick i branschen och jag hoppas att jag kan komma med spännande infallsvinklar och bidra till en bra stämning på kontoret, säger Jonathan.

Kalender

Veckans ord

Hearable

En enhet vi bär i örat som förmedlar information till användaren kallas hearable.

Veckans citat

“Waiting for perfect is never as smart as making progress.
– Seth Godin (1960-) är en amerikansk entreprenör och författare.

Facebook

Twitter

Kolla in

Dohi på Webbdagarna

Ted Wengler och Mikael Friman på plats tillsammans med över 1600 entusiastiska IT-människor som trängdes bland internationella föreläsare och montrar.

WebdagarnaUnder dagarna var det framförallt fokus på kunderna och användarna och ett genomgående tema var att det är människan snarare än tekniken som kommer att driva den fortsatta utvecklingen. Vi på Dohi jobbar alltid i team i olika konstellationer och fick bekräftat att de stora innovationerna skapats av team snarare än ensamma genier.

Dohi Agency goes Swag

IMG_0473Med ryggsäckar från Sandqvist och funktionströjor från Houdini har våra Dohi Agency medarbetare aldrig varit snyggare. Vi vill att valet av leverantörer ska spegla det vi inom Dohi står för.
IMG_0452Både Sandqvist och Houdini är svenska företag som jobbar med kvalitet, design och hållbarhet. Sandqvist beskriver sin design som okomplicerad, funktionell och vacker medan Houdini designar och producerar kläder för människor som vill uppleva mer, prestera mer och ha mer kul eller för att citera dem från deras hemsida  Vi tillverkar produkter för nyfikna personer med stora hjärtan.

Notiser

Smoothie Contest

På Dohi Agency vårkonferens ställdes fem lag inför utmaningen att skapa en smoothie som skulle bedömas på namn, smak, utseende och kreativitet. Vår fantastiska Fanny hade säkerställt att råvaror och ingredienser inte skulle var något hinder för vad lagen skulle kunna åstadkomma. Efter mycket hackande, skratt, provsmakande och justeringar kunde så småningom en vinnare koras. Crunchy Marguerita tog hem segern, en smoothie mixad med mycket kärlek, hallon, banan, avokado yoghurt, nötter, kolasås mm. För er som tänker att det här är någonting för er – don´t do this at home.

Smoothi tävling

Tipsa