Fr o m nu: Mikael Wahlberg

Team

– Ny Technical Director på Dohi Agency.
Dohi Agency har gjort ännu en topprekrytering i tevebranschen –Mikael Wahlberg, med lång erfarenhet av pionjärarbete med internationell broadcast, väljer att bli en del av Dohi-koncernens satsning för att skapa nästa framtids digitala upplevelser.
– Vi var pionjärer på Ardendo när vi sålde system över hela världen. Nu siktar jag på att göra den resan igen tillsammans med teamen på Dohi Agency, säger Mikael.

Mikael Wahlberg har som många andra medarbetare på Dohi Agency sin bakgrund på datavetenskap på Umeå universitet och sedan dess jobbat med att digitalisera tevemediet, först på Ardendo och sen på Vizrt. Mikael började på Ardendo år 2000, då som utvecklare och systemspecialist, fortsatte med teknisk projektledning och systemarkitektur och slutade som huvudansvarig för allt R&D-arbete.I båda fallen i absolut teknisk framkant och med hela världen som arbetsplats.

Mikael har utvecklat och sålt bleeding edge-teknologi till bland andra SVT, CNN, Fox och BBC. Efter att verkat som CIO på Swedish Standards Institute under en period lockar nu tevebranschen igen – upplevelsebranschen och innovationsbyrån Dohi Agency. Mikael kommer att verka från Stockholmskontoret – dock i nära samarbete med huvudkontoret och labbet i Umeå.

– Umeå är en utmärkt utbildningsplats och en framstående IT-stad som levererat många duktiga entreprenörer och tekniker. Sverige som nation har dessutom bra status och gott renommé, vi har lång erfarenhet – ett legacy inom media, telekom och trådlös kommunikation. Det känns möjligt, och därför blir det också möjligt. Det ger oss väldigt bra förutsättningar för att göra internationellt avtryck med de här teamen, säger Mikael.

Kalender

Veckans ord

Hearable

En enhet vi bär i örat som förmedlar information till användaren kallas hearable.

Veckans citat

“Waiting for perfect is never as smart as making progress.
– Seth Godin (1960-) är en amerikansk entreprenör och författare.

Facebook

Twitter

Kolla in

Dohi på Webbdagarna

Ted Wengler och Mikael Friman på plats tillsammans med över 1600 entusiastiska IT-människor som trängdes bland internationella föreläsare och montrar.

WebdagarnaUnder dagarna var det framförallt fokus på kunderna och användarna och ett genomgående tema var att det är människan snarare än tekniken som kommer att driva den fortsatta utvecklingen. Vi på Dohi jobbar alltid i team i olika konstellationer och fick bekräftat att de stora innovationerna skapats av team snarare än ensamma genier.

Dohi Agency goes Swag

IMG_0473Med ryggsäckar från Sandqvist och funktionströjor från Houdini har våra Dohi Agency medarbetare aldrig varit snyggare. Vi vill att valet av leverantörer ska spegla det vi inom Dohi står för.
IMG_0452Både Sandqvist och Houdini är svenska företag som jobbar med kvalitet, design och hållbarhet. Sandqvist beskriver sin design som okomplicerad, funktionell och vacker medan Houdini designar och producerar kläder för människor som vill uppleva mer, prestera mer och ha mer kul eller för att citera dem från deras hemsida  Vi tillverkar produkter för nyfikna personer med stora hjärtan.

Notiser

Smoothie Contest

På Dohi Agency vårkonferens ställdes fem lag inför utmaningen att skapa en smoothie som skulle bedömas på namn, smak, utseende och kreativitet. Vår fantastiska Fanny hade säkerställt att råvaror och ingredienser inte skulle var något hinder för vad lagen skulle kunna åstadkomma. Efter mycket hackande, skratt, provsmakande och justeringar kunde så småningom en vinnare koras. Crunchy Marguerita tog hem segern, en smoothie mixad med mycket kärlek, hallon, banan, avokado yoghurt, nötter, kolasås mm. För er som tänker att det här är någonting för er – don´t do this at home.

Smoothi tävling

Tipsa