Dohi Amplifier – Take your seat

Övrigt

Den 11:e november klockan 16:00 kommer Dohi Agency hålla sitt första exjobbs-camp någonsin. Vi har åtta platser som väntar på att bli fyllda av morgondagens bästa utvecklare och ux:are.

Vi inleder kvällen med rundvandring i lokalerna där vi berättar mer om hur vi jobbar och vilka projekt vi håller på med. Därefter håller vi inspirationsföreläsningar från tidigare exjobbare och intressanta personer medan vi äter gott. När vi är mätta och belåtna och har blivit inspirerade från olika ämnesområden och projekt delar vi upp oss i mindre grupper och kör idéworkshops speciellt designade för att komma fram till de bästa möjliga exjobbsidéerna. Idéerna kommer sedan att pitchas för oss!

De starkaste idéerna och bästa pitcherna kommer att ta hem en av de eftertraktade 8 platser vi erbjuder inom vårt exjobbs-program där man får tillgång till de bästa mentorerna och andra spännande förmåner.

Läs mer om hela konceptet på http://www.dohi.se/masterthesis

 

 

Kalender

Veckans ord

Hearable

En enhet vi bär i örat som förmedlar information till användaren kallas hearable.

Veckans citat

“Waiting for perfect is never as smart as making progress.
– Seth Godin (1960-) är en amerikansk entreprenör och författare.

Facebook

Twitter

Kolla in

Dohi på Webbdagarna

Ted Wengler och Mikael Friman på plats tillsammans med över 1600 entusiastiska IT-människor som trängdes bland internationella föreläsare och montrar.

WebdagarnaUnder dagarna var det framförallt fokus på kunderna och användarna och ett genomgående tema var att det är människan snarare än tekniken som kommer att driva den fortsatta utvecklingen. Vi på Dohi jobbar alltid i team i olika konstellationer och fick bekräftat att de stora innovationerna skapats av team snarare än ensamma genier.

Dohi Agency goes Swag

IMG_0473Med ryggsäckar från Sandqvist och funktionströjor från Houdini har våra Dohi Agency medarbetare aldrig varit snyggare. Vi vill att valet av leverantörer ska spegla det vi inom Dohi står för.
IMG_0452Både Sandqvist och Houdini är svenska företag som jobbar med kvalitet, design och hållbarhet. Sandqvist beskriver sin design som okomplicerad, funktionell och vacker medan Houdini designar och producerar kläder för människor som vill uppleva mer, prestera mer och ha mer kul eller för att citera dem från deras hemsida  Vi tillverkar produkter för nyfikna personer med stora hjärtan.

Notiser

Smoothie Contest

På Dohi Agency vårkonferens ställdes fem lag inför utmaningen att skapa en smoothie som skulle bedömas på namn, smak, utseende och kreativitet. Vår fantastiska Fanny hade säkerställt att råvaror och ingredienser inte skulle var något hinder för vad lagen skulle kunna åstadkomma. Efter mycket hackande, skratt, provsmakande och justeringar kunde så småningom en vinnare koras. Crunchy Marguerita tog hem segern, en smoothie mixad med mycket kärlek, hallon, banan, avokado yoghurt, nötter, kolasås mm. För er som tänker att det här är någonting för er – don´t do this at home.

Smoothi tävling

Tipsa