Dohi Agency, Sundsvall

Team

Björn Lidenmark blir kontorschef

Dohi Agency expanderar och startar direkt efter sommaren ett kontor i Sundsvall tillsammans med ett team ledd av Björn Lidenmark.
Sundsvalls första digitala innovationsbyrå ska vara igång redan i mitten av augusti.
– Min vision är att Dohi Agency ska agera katalysator för innovation. Det känns fantastiskt spännande för mig att få ta Dohis koncept och forma det för att passa strukturerna och kulturen i vår region, kontorschefen Björn Lidenmark.

Etableringen i ytterligare en stad länkar samman norra Sveriges två största städer, två regioner som kompletterar varandra ypperligt – utbildnings- och nätverksstaden Umeå och Sundsvall med en solid IT-marknad och över 5 000 anställda i skrået. Björn kommer senast från Sogeti där han verkat som strateg, projektledare och teamchef, med ansvar för Online och digitala kanaler.

– Jag har arbetat med IT i 17 år i Sundsvall och potentialen är enorm. Jag tror att regionen är mogen för ett stort kliv ut ur garderoben för att våga ta plats. Jag tror på små samarbeten med fokus på stora resultat och med långsiktiga mål. Jag tror att ett företag med ett modernt angreppssätt kan göra detta och jag vet att det också finns många som vill göra detta med mig för att vi också i framtiden ska kunna vara en av Sveriges starkaste IT-städer.

Samarbeten av det här slaget har hela tiden varit en grundbult i Dohi-koncernens framgångsrika resa.

– Vi har alltid jobbat för att ta världen till norra Sverige, och oss själva ut i den. För att lyckas med det måste vi samarbeta för att bli konkurrenskraftiga på en internationell arena. Vi har utvärderat flera städer och Sundsvall känns väldigt spännande som ett nästa steg, säger Emanuel Dohi, grundare av Dohi.

Det ny teamet i Sundsvall ska vara up and running redan direkt efter sommaren, inledningsvis med tre heltider, och Emanuel och Björn är överens om att utvecklingsmöjligheterna är goda.
– Dohi Agency är ständigt ute efter talangfulla och engagerade människor som vill förverkliga goda idéer – vara med och påverka utveckling snarare än att bara följa den. Vi ser verkligen fram emot att få börja jobba med likasinnade i Sundsvall, säger Emanuel.

Kalender

Veckans ord

Hearable

En enhet vi bär i örat som förmedlar information till användaren kallas hearable.

Veckans citat

“Waiting for perfect is never as smart as making progress.
– Seth Godin (1960-) är en amerikansk entreprenör och författare.

Facebook

Twitter

Kolla in

Dohi på Webbdagarna

Ted Wengler och Mikael Friman på plats tillsammans med över 1600 entusiastiska IT-människor som trängdes bland internationella föreläsare och montrar.

WebdagarnaUnder dagarna var det framförallt fokus på kunderna och användarna och ett genomgående tema var att det är människan snarare än tekniken som kommer att driva den fortsatta utvecklingen. Vi på Dohi jobbar alltid i team i olika konstellationer och fick bekräftat att de stora innovationerna skapats av team snarare än ensamma genier.

Dohi Agency goes Swag

IMG_0473Med ryggsäckar från Sandqvist och funktionströjor från Houdini har våra Dohi Agency medarbetare aldrig varit snyggare. Vi vill att valet av leverantörer ska spegla det vi inom Dohi står för.
IMG_0452Både Sandqvist och Houdini är svenska företag som jobbar med kvalitet, design och hållbarhet. Sandqvist beskriver sin design som okomplicerad, funktionell och vacker medan Houdini designar och producerar kläder för människor som vill uppleva mer, prestera mer och ha mer kul eller för att citera dem från deras hemsida  Vi tillverkar produkter för nyfikna personer med stora hjärtan.

Notiser

Smoothie Contest

På Dohi Agency vårkonferens ställdes fem lag inför utmaningen att skapa en smoothie som skulle bedömas på namn, smak, utseende och kreativitet. Vår fantastiska Fanny hade säkerställt att råvaror och ingredienser inte skulle var något hinder för vad lagen skulle kunna åstadkomma. Efter mycket hackande, skratt, provsmakande och justeringar kunde så småningom en vinnare koras. Crunchy Marguerita tog hem segern, en smoothie mixad med mycket kärlek, hallon, banan, avokado yoghurt, nötter, kolasås mm. För er som tänker att det här är någonting för er – don´t do this at home.

Smoothi tävling

Tipsa