Dohi Agency släpper ny version av LivePoll

Nyheter

Dohi Agencys digitala mentometerknapp, tjänsten LivePoll, som användes för första gången tillsammans med Aftonbladet inför Melodifestivalen 2013, lanseras nu i en ny version.

Den nya produkten är anpassad för att engagera och samla in åsikter vid fysiska möten, från deltagare på konferenser och mässor.

LivePoll var en av de första och mest lyckade second screen-upplevelserna vi sett i svenska medier, där tittare och läsare kunde ranka Melodifestivalens artister i realtid.

– Möjligheten att komma till tals och göra sin röst hörd är en av de starkaste trenderna på 10-talet. Det här är ännu ett verktyg för ökad medverkan och ökat medbestämmande, säger Nico Allergren, projektledare Dohi Agency.

Systemet bakom LivePoll är speciellt på många sätt. Det är lättanvänt och oerhört snabbt. Publicisten bakom en omröstning kan själv redigera frågor och upplägg, enkelt och i realtid. Sidan uppdateras automatiskt och anpassar sig allt eftersom ändringar görs eller röster läggs och systemet hanterar utan problem 10 000 samtidiga röstningar.

– Den nya versionen är utvecklad för att ännu smidigare hantera många samtidiga användare, men framförallt är den här lösningen mer flexibel. Den första versionen var ett komplement till massmedia, med den här vidareutvecklade plattformen får publicisten helt andra möjligheter, exempelvis vid en mässa eller ett seminarie.

– Vi använder den nya versionen under invigningen på Västerbotten på Grand Hotel redan nästa vecka. Det ska bli spännande att se hur vi kan involvera publiken ytterligare med hjälp av den, säger Nico.

Kalender

Veckans ord

Hearable

En enhet vi bär i örat som förmedlar information till användaren kallas hearable.

Veckans citat

“Waiting for perfect is never as smart as making progress.
– Seth Godin (1960-) är en amerikansk entreprenör och författare.

Facebook

Twitter

Kolla in

Dohi på Webbdagarna

Ted Wengler och Mikael Friman på plats tillsammans med över 1600 entusiastiska IT-människor som trängdes bland internationella föreläsare och montrar.

WebdagarnaUnder dagarna var det framförallt fokus på kunderna och användarna och ett genomgående tema var att det är människan snarare än tekniken som kommer att driva den fortsatta utvecklingen. Vi på Dohi jobbar alltid i team i olika konstellationer och fick bekräftat att de stora innovationerna skapats av team snarare än ensamma genier.

Dohi Agency goes Swag

IMG_0473Med ryggsäckar från Sandqvist och funktionströjor från Houdini har våra Dohi Agency medarbetare aldrig varit snyggare. Vi vill att valet av leverantörer ska spegla det vi inom Dohi står för.
IMG_0452Både Sandqvist och Houdini är svenska företag som jobbar med kvalitet, design och hållbarhet. Sandqvist beskriver sin design som okomplicerad, funktionell och vacker medan Houdini designar och producerar kläder för människor som vill uppleva mer, prestera mer och ha mer kul eller för att citera dem från deras hemsida  Vi tillverkar produkter för nyfikna personer med stora hjärtan.

Notiser

Smoothie Contest

På Dohi Agency vårkonferens ställdes fem lag inför utmaningen att skapa en smoothie som skulle bedömas på namn, smak, utseende och kreativitet. Vår fantastiska Fanny hade säkerställt att råvaror och ingredienser inte skulle var något hinder för vad lagen skulle kunna åstadkomma. Efter mycket hackande, skratt, provsmakande och justeringar kunde så småningom en vinnare koras. Crunchy Marguerita tog hem segern, en smoothie mixad med mycket kärlek, hallon, banan, avokado yoghurt, nötter, kolasås mm. För er som tänker att det här är någonting för er – don´t do this at home.

Smoothi tävling

Tipsa