Dohi Agency releasar Lövenappen

Projekt
Brett samarbete med Björklöven, VK och VF

Digitala applikationer förbättrar vår vardag på allt fler områden. Upplevelser på teven eller ute i verkligheten förhöjs av digital, aktuell och lättillgänglig information. En sådan applikation som lanseras i veckan är Lövenappen. Den är resultatet av ett samarbete mellan VästerbottensKuriren, Västerbottens Folkblad, Björklöven och innovationsbyrån Dohi Agency.

– Vi vill sprida intresset för Björklöven och öka servicen till våra fans. Därför är detta unika samarbete väldigt intressant. Mig veterligt finns ingen annan hockeyapp av detta slag, ingen som är så seriös som denna, kommenterar Björklövens VD Fredric Åkerblom.

I appen kan man se allt som rör Björklöven – den populära liverapporten från Lövens matchernyheter, livesändningar, tabeller, bilder, video, sociala medier-flöden med mycket mera. Applikationerna har också pushutskick så att Lövenfansen kan få notiser vid varje mål, matchavslut och andra viktiga händelser. Via appen får användarna också möjlighet att bidra till rapporteringen. Det via en tjänst som Dohi Agency har utvecklat till VK som heter VK Tipsa.

– Interaktivitet är alltid både bra och utvecklande. Vi tror att den här funktionen kommer att bli både väl använd och uppskattad. Många reportrar säger mer än en, säger Linus Mähler, tekniskt chef på Dohi Agency.

De intäkter som appen genererar kommer att tillfalla och stärka IF Björklövens ungdomsverksamhet.
– Det här är bara första versionen och vi vill gärna ha in förslag från er läsare på hur man skulle kunna göra appen ännu bättre, säger Sportens Tomas Ruuth.

Kalender

Veckans ord

Hearable

En enhet vi bär i örat som förmedlar information till användaren kallas hearable.

Veckans citat

“Waiting for perfect is never as smart as making progress.
– Seth Godin (1960-) är en amerikansk entreprenör och författare.

Facebook

Twitter

Kolla in

Dohi på Webbdagarna

Ted Wengler och Mikael Friman på plats tillsammans med över 1600 entusiastiska IT-människor som trängdes bland internationella föreläsare och montrar.

WebdagarnaUnder dagarna var det framförallt fokus på kunderna och användarna och ett genomgående tema var att det är människan snarare än tekniken som kommer att driva den fortsatta utvecklingen. Vi på Dohi jobbar alltid i team i olika konstellationer och fick bekräftat att de stora innovationerna skapats av team snarare än ensamma genier.

Dohi Agency goes Swag

IMG_0473Med ryggsäckar från Sandqvist och funktionströjor från Houdini har våra Dohi Agency medarbetare aldrig varit snyggare. Vi vill att valet av leverantörer ska spegla det vi inom Dohi står för.
IMG_0452Både Sandqvist och Houdini är svenska företag som jobbar med kvalitet, design och hållbarhet. Sandqvist beskriver sin design som okomplicerad, funktionell och vacker medan Houdini designar och producerar kläder för människor som vill uppleva mer, prestera mer och ha mer kul eller för att citera dem från deras hemsida  Vi tillverkar produkter för nyfikna personer med stora hjärtan.

Notiser

Smoothie Contest

På Dohi Agency vårkonferens ställdes fem lag inför utmaningen att skapa en smoothie som skulle bedömas på namn, smak, utseende och kreativitet. Vår fantastiska Fanny hade säkerställt att råvaror och ingredienser inte skulle var något hinder för vad lagen skulle kunna åstadkomma. Efter mycket hackande, skratt, provsmakande och justeringar kunde så småningom en vinnare koras. Crunchy Marguerita tog hem segern, en smoothie mixad med mycket kärlek, hallon, banan, avokado yoghurt, nötter, kolasås mm. För er som tänker att det här är någonting för er – don´t do this at home.

Smoothi tävling

Tipsa