Dohi Adventures

Team

Vårkonferens 5

Att jobba i team mot tydligt uppsatta mål är en av våra viktigaste framgångsfaktorer inom Dohi. Vi tror också att våra medarbetare får drivkraft och sporras av en gemensam målbild som väcker fokus och framåtanda och pekar ut en riktning som engagerar och inspirerar teamet. Detta  tillsammans med att vi tycker att det är viktigt att ha roligt på jobbet gjorde att vi under årets vårkonferens sköt startskottet för Dohi Adventures. Vår målsättning är att alla medarbetare inom Agency ska stå på toppen av Kebnekaise hösten 2018. Det är en långsiktig målsättning med ett antal delmål på vägen som ska bidra till att vi är förberedda och klarar utmaningen.

IMG_0465Under denna vårkonferens fick vi möjlighet att lyssna till ett föredrag av Robert Lindberg som håller på med Adventure Racing på världsnivå. Han ingår i ingår Team Haglöfs Silva och har tillsammans med sitt lag vunnit flera världscupsegrar och individuella EM-titlar. Robert berättar att för att lyckas genomföra tävlingar under flera dygn i oländig terräng krävs att man litar på varandra inom teamet och att man hjälps åt och att man drar nytta av varandras kompetenser och styrkor på ett optimalt sätt. Det handlar även om förberedelser och planering för att lyckas och en inställning att man aldrig ger upp. En oskriven regel som tillämpas i laget är att det inte är tillåtet att gnälla, eller som Robert uttryckte sig – Var positiv och kom med konstruktiva förslag eller håll käften. Han inspirerade oss alla med sina erfarenheter och det vi tar med oss från föreläsningen är att vi har större potential och vi kan lyckas med mycket mer än vad vi tror är möjligt. Efter föreläsningen bjöds det på äventyr i stadsnära miljö, och vi intog en fantastisk middag utomhus med utsikt över Umeå.

Nästa etapp i Dohi Adventures blir under sensommaren/hösten då vi tillsammans ska ge oss på en vandring från Storulvån till Blåhammaren och går det sedan som vi tänkt oss så kommer ni att hitta oss på Kebnekaises topp hösten 2018

4macon Color Scanner

Kalender

Veckans ord

Hearable

En enhet vi bär i örat som förmedlar information till användaren kallas hearable.

Veckans citat

“Waiting for perfect is never as smart as making progress.
– Seth Godin (1960-) är en amerikansk entreprenör och författare.

Facebook

Twitter

Kolla in

Dohi på Webbdagarna

Ted Wengler och Mikael Friman på plats tillsammans med över 1600 entusiastiska IT-människor som trängdes bland internationella föreläsare och montrar.

WebdagarnaUnder dagarna var det framförallt fokus på kunderna och användarna och ett genomgående tema var att det är människan snarare än tekniken som kommer att driva den fortsatta utvecklingen. Vi på Dohi jobbar alltid i team i olika konstellationer och fick bekräftat att de stora innovationerna skapats av team snarare än ensamma genier.

Dohi Agency goes Swag

IMG_0473Med ryggsäckar från Sandqvist och funktionströjor från Houdini har våra Dohi Agency medarbetare aldrig varit snyggare. Vi vill att valet av leverantörer ska spegla det vi inom Dohi står för.
IMG_0452Både Sandqvist och Houdini är svenska företag som jobbar med kvalitet, design och hållbarhet. Sandqvist beskriver sin design som okomplicerad, funktionell och vacker medan Houdini designar och producerar kläder för människor som vill uppleva mer, prestera mer och ha mer kul eller för att citera dem från deras hemsida  Vi tillverkar produkter för nyfikna personer med stora hjärtan.

Notiser

Smoothie Contest

På Dohi Agency vårkonferens ställdes fem lag inför utmaningen att skapa en smoothie som skulle bedömas på namn, smak, utseende och kreativitet. Vår fantastiska Fanny hade säkerställt att råvaror och ingredienser inte skulle var något hinder för vad lagen skulle kunna åstadkomma. Efter mycket hackande, skratt, provsmakande och justeringar kunde så småningom en vinnare koras. Crunchy Marguerita tog hem segern, en smoothie mixad med mycket kärlek, hallon, banan, avokado yoghurt, nötter, kolasås mm. För er som tänker att det här är någonting för er – don´t do this at home.

Smoothi tävling

Tipsa