Delaktighet och engagemang på Dohis höstkonferenser

Konferens

Under höstens konferenser bjöd vi in samtliga medarbetare till workshop och dialog kring frågeställningarna – hur utvecklar vi vår verksamhet och hur skapar vi synergier i organisationen. Dohi Agency gav sig iväg ut i den Västerbottniska vildmarken medan Mediegänget begav sig till en härlig konferensanläggning vid Mälaren.

Dohi Agency – Vildmarksliv, röding och sång
Vi anammade den nya trenden med vildmarkskonferenser och tog oss med hjälp av fyrhjulingar till skogarna utanför Svansele i Västerbotten. Där lagade vi mat på öppen eld, badade vedeldade badtunnor, sov i sovsäck och hade långa och givande diskussioner vid lägerelden.

20161015_073819-2

Utöver alla trevligheter jobbade vi hårt i workshopform och lyckades tratta ner ett antal förbättringsförslag i korta sprintar som ska genomföras innan årsskiftet.

Nya bekantskaper och kulinarisk kreativitet på Media- konferensen

Medarbetarna inom verksamheterna Dohi Publishing, Dohi Broadcast, Dohi Entertainment, Karbonhästen, Umeåguiden och Bättre affärer samt Derigo Media träffades för att tillsammans kraftsamla inför framtiden och diskutera hur vi kan ta vår mediesatsning till nästa nivå.

Mediakonferense

Givande och engagerade diskussioner varvades med kreativa teamövningar som ställde höga krav på samarbete och effektivitet. Kvällen avslutades med middag under trevliga former där vi själva fick ansvara för både råvaror och kastruller.

Kalender

Veckans ord

Hearable

En enhet vi bär i örat som förmedlar information till användaren kallas hearable.

Veckans citat

“Waiting for perfect is never as smart as making progress.
– Seth Godin (1960-) är en amerikansk entreprenör och författare.

Facebook

Twitter

Kolla in

Dohi på Webbdagarna

Ted Wengler och Mikael Friman på plats tillsammans med över 1600 entusiastiska IT-människor som trängdes bland internationella föreläsare och montrar.

WebdagarnaUnder dagarna var det framförallt fokus på kunderna och användarna och ett genomgående tema var att det är människan snarare än tekniken som kommer att driva den fortsatta utvecklingen. Vi på Dohi jobbar alltid i team i olika konstellationer och fick bekräftat att de stora innovationerna skapats av team snarare än ensamma genier.

Dohi Agency goes Swag

IMG_0473Med ryggsäckar från Sandqvist och funktionströjor från Houdini har våra Dohi Agency medarbetare aldrig varit snyggare. Vi vill att valet av leverantörer ska spegla det vi inom Dohi står för.
IMG_0452Både Sandqvist och Houdini är svenska företag som jobbar med kvalitet, design och hållbarhet. Sandqvist beskriver sin design som okomplicerad, funktionell och vacker medan Houdini designar och producerar kläder för människor som vill uppleva mer, prestera mer och ha mer kul eller för att citera dem från deras hemsida  Vi tillverkar produkter för nyfikna personer med stora hjärtan.

Notiser

Smoothie Contest

På Dohi Agency vårkonferens ställdes fem lag inför utmaningen att skapa en smoothie som skulle bedömas på namn, smak, utseende och kreativitet. Vår fantastiska Fanny hade säkerställt att råvaror och ingredienser inte skulle var något hinder för vad lagen skulle kunna åstadkomma. Efter mycket hackande, skratt, provsmakande och justeringar kunde så småningom en vinnare koras. Crunchy Marguerita tog hem segern, en smoothie mixad med mycket kärlek, hallon, banan, avokado yoghurt, nötter, kolasås mm. För er som tänker att det här är någonting för er – don´t do this at home.

Smoothi tävling

Tipsa