Anna – ny Engagement Manager

Team

När Anna Alnefelt ansluter till teamet på Dohi Agency tar bolaget ytterligare ett steg mot en bättre demografisk balans på arbetsplatsen.

Vi välkomnar Anna som gör sina första dagar v35. Anna är en målmedveten 28-åring som de senaste tio åren har lyckats kombinera en elitsatsning på bågskytte med att bygga upp ett brett CV i sin civila karriär. 2005 gick flytten till Sundsvall, dit hon lockades av bra träningsmöjligheter för bågskyttet parallellt med utbildning i webbdesign på Mittuniversitetet.

– Satsningen tog mig till toppen av SM-pallen och en plats i seniorlandslaget i ett antal år. Men nu är pilbågen lagd på hyllan och intressen ligger istället på träning och dans, säger Anna.

Redan under studietiden jobbade Anna deltid på Steria i Sundsvall, då som backend-utvecklare. Efter avslutade studier började hon heltid på konsultbolaget och arbetsuppgifterna övergick så småningom till frontend-utveckling och webmastersysslor.

Resan fortsatte till Norge, under Sterias flagg. Anna tackade ja till att representera bolaget i ett konsultuppdrag på Norgesgruppen, vilket placerade Anna i Oslo under 1 1/2  år – först som frontend-utvecklare och scrum-master, och slutligen en roll som projektledare.

– Även om jag inte varit uttalad projektledare har jag alltid tagit den rollen förr eller senare. Jag har den genen tydligen, och ett visst mått av kontrollbehov.

2013 blev adressen Stockholm, när Anna ansluter till webbyrån Circuit, nu uteslutande som projektledare.

– Jag jobbade mycket med EPiServer och har utvecklat intranät och externwebbar. Jag var ansvarig för ett 15-tal olika kunder, ofta med 2-3 större utvecklingsprojekt samtidigt.

 

Kalender

Veckans ord

Hearable

En enhet vi bär i örat som förmedlar information till användaren kallas hearable.

Veckans citat

“Waiting for perfect is never as smart as making progress.
– Seth Godin (1960-) är en amerikansk entreprenör och författare.

Facebook

Twitter

Kolla in

Dohi på Webbdagarna

Ted Wengler och Mikael Friman på plats tillsammans med över 1600 entusiastiska IT-människor som trängdes bland internationella föreläsare och montrar.

WebdagarnaUnder dagarna var det framförallt fokus på kunderna och användarna och ett genomgående tema var att det är människan snarare än tekniken som kommer att driva den fortsatta utvecklingen. Vi på Dohi jobbar alltid i team i olika konstellationer och fick bekräftat att de stora innovationerna skapats av team snarare än ensamma genier.

Dohi Agency goes Swag

IMG_0473Med ryggsäckar från Sandqvist och funktionströjor från Houdini har våra Dohi Agency medarbetare aldrig varit snyggare. Vi vill att valet av leverantörer ska spegla det vi inom Dohi står för.
IMG_0452Både Sandqvist och Houdini är svenska företag som jobbar med kvalitet, design och hållbarhet. Sandqvist beskriver sin design som okomplicerad, funktionell och vacker medan Houdini designar och producerar kläder för människor som vill uppleva mer, prestera mer och ha mer kul eller för att citera dem från deras hemsida  Vi tillverkar produkter för nyfikna personer med stora hjärtan.

Notiser

Smoothie Contest

På Dohi Agency vårkonferens ställdes fem lag inför utmaningen att skapa en smoothie som skulle bedömas på namn, smak, utseende och kreativitet. Vår fantastiska Fanny hade säkerställt att råvaror och ingredienser inte skulle var något hinder för vad lagen skulle kunna åstadkomma. Efter mycket hackande, skratt, provsmakande och justeringar kunde så småningom en vinnare koras. Crunchy Marguerita tog hem segern, en smoothie mixad med mycket kärlek, hallon, banan, avokado yoghurt, nötter, kolasås mm. För er som tänker att det här är någonting för er – don´t do this at home.

Smoothi tävling

Tipsa