Adam & Petter took their seat

Team

Under våren kunde studenter som läser till civilingenjör med inriktningen datavetenskap eller interaktion och design ansöka om att göra sitt examensarbete på Dohi Agency under projektet ”Take your seat – 2017”. Valet föll på Adam Gradin och Petter Johansson, som framöver kommer att arbeta med befintliga projekt som Dohi driver kopplat mot industrikunder.

Adam flyttade till Umeå för sex år sedan för att läsa till civilingenjör i datavetenskap vid Umeå universitet. Han hade kontakt med en del företag innan han bestämde sig för Dohi. Under sin tid på Dohi Agency kommer han att arbeta med säkerheten kring lagring i datamoln.

– Syftet med arbetet är att påvisa min kunskap inom området och de år av studier man gjort. Sedan är det alltid spännande att lära sig något nytt som man inte har hållit på med förut, säger Adam Gradin.

Petter kommer från Gällivare och flyttade även han till Umeå för att läsa till civilingenjör med inriktningen datavetenskap. Petter ska undersöka hur kommunikation med klienterna i företag kan bli effektivare och i ett mer skalbart format. Där kommer han arbeta för att effektivisera processen och för att företaget ska spendera mindre tid på kodning.

– Jag fick höra om Dohi genom events och workshops i utbildningen. Jag ser framför allt fram emot att arbeta med ett riktigt projekt mot riktiga kunder. Det finns alla förutsättningar för att lyckas här, säger Petter Johansson.

Ambitionen med ”Take your seat – 2017” är att examensarbetet ska vara början på en långsiktig relation där studenterna får utrymme att utveckla sin kompetens. Målsättningen är att arbetet leder till en framtida anställning i någon av de olika karriärmöjligheterna som finns inom Dohi.

– Vi tycker att det är ett bra sätt att ta in talanger. Under tiden får de möjligheten att känna på hur det är att vara en del av vårt företag, vår arbetskultur och vårt sätt att arbeta på samt sätta sig in i de projekt som vi arbetar med, säger Åsa Alvarsson, HR Manager på Dohi.

Kalender

Veckans ord

Hearable

En enhet vi bär i örat som förmedlar information till användaren kallas hearable.

Veckans citat

“Waiting for perfect is never as smart as making progress.
– Seth Godin (1960-) är en amerikansk entreprenör och författare.

Facebook

Twitter

Kolla in

Dohi på Webbdagarna

Ted Wengler och Mikael Friman på plats tillsammans med över 1600 entusiastiska IT-människor som trängdes bland internationella föreläsare och montrar.

WebdagarnaUnder dagarna var det framförallt fokus på kunderna och användarna och ett genomgående tema var att det är människan snarare än tekniken som kommer att driva den fortsatta utvecklingen. Vi på Dohi jobbar alltid i team i olika konstellationer och fick bekräftat att de stora innovationerna skapats av team snarare än ensamma genier.

Dohi Agency goes Swag

IMG_0473Med ryggsäckar från Sandqvist och funktionströjor från Houdini har våra Dohi Agency medarbetare aldrig varit snyggare. Vi vill att valet av leverantörer ska spegla det vi inom Dohi står för.
IMG_0452Både Sandqvist och Houdini är svenska företag som jobbar med kvalitet, design och hållbarhet. Sandqvist beskriver sin design som okomplicerad, funktionell och vacker medan Houdini designar och producerar kläder för människor som vill uppleva mer, prestera mer och ha mer kul eller för att citera dem från deras hemsida  Vi tillverkar produkter för nyfikna personer med stora hjärtan.

Notiser

Smoothie Contest

På Dohi Agency vårkonferens ställdes fem lag inför utmaningen att skapa en smoothie som skulle bedömas på namn, smak, utseende och kreativitet. Vår fantastiska Fanny hade säkerställt att råvaror och ingredienser inte skulle var något hinder för vad lagen skulle kunna åstadkomma. Efter mycket hackande, skratt, provsmakande och justeringar kunde så småningom en vinnare koras. Crunchy Marguerita tog hem segern, en smoothie mixad med mycket kärlek, hallon, banan, avokado yoghurt, nötter, kolasås mm. För er som tänker att det här är någonting för er – don´t do this at home.

Smoothi tävling

Tipsa