Bom Negócio

Ett internationellt utvecklingsprojekt

Bakgrund.

Dohi Agency har under 2013 och 2014 medverkat i ett internationellt utvecklingsprojekt, tillsammans med uppdrags­givaren Schibsted Classified Media, internationella partners och utvecklare från tre kontinenter. Projektet heter NextGen och utgör grunden för nästa generations mobila privatannonser.

scm_img1

Uppdrag.

Projektet samlade som mest 25 utvecklare i tre team; två team för att skapa appar och ett team för att modifiera och anpassa det befintliga administrationssystemet.

Programmerare, projektledare och produktägare handplockades från tre kontinenter och arbetet pågick inledningsvis i tre olika tidszoner.
Teamet från Dohi Agency har deltagit i arbetsgruppen under hela resans gång och har arbetat från såväl Sverige som på plats i Barcelona där slutförberedelserna utfördes inför lansering.

scm_img2

Appen lanserades sommaren 2014, och först ut var den Brasilianska marknaden – där deras version av Blocket heter Bom Negócio.

Lösning.

Lösningen är en vidareutvecklad Blocket-produkt för världs­marknaden. I och med att det mobila användandet ökat de senaste åren och öppnat nya möjligheter för kontextuell information har ”mobile first” varit fokus i denna satsning.

Jämfört med tidigare versioner erbjuder den nya generationen ett lyft såväl vad gäller utseende som upplevelse och stabilitet. I nästa steg väntar utrullning i andra länder och kontinuerligt utökad funktionalitet.”

– André Stenvall, Dohi Agency

Schibsted Classified Media

Om kunden

Investeringar i internationella online-klassificerade verksamheter är en av grundpelarna i Schibsteds strategi. Under våren 2008, samlade Schibsted alla sina online-klassificerade företag i Schibsted Classified Media (SCM).

Länkar

Appen finns att ladda ner på Googleplay

Fler projekt.