Nästa milstolpe: TEDxUmeå, part II

Övrigt

”En gång är ingen gång – två gånger är en vana”, sägs det och om det stämmer kan vi därmed konstatera att TEDx-eventet i Umeå blivit en tradition. Den 23 april 2015 arrangeras det andra TEDxUmeå av en rad engagerade individer från bland annat Dohi, Ledarskapscentrum och Balticgruppen – i år på Sliperiet som är en del av Umeå universitets Konstnärligt Campus.

– Vi arrangerar TEDx i Umeå därför att vi tror på vår plats i världen. Vi tror på oss själva och på alla andra duktiga människor här i staden. Att samarbeta och dela med sig av kunskap till varandra är en framgångsfaktor, och ett TEDx-event är ett väldigt roligt sätt att göra det på, säger en av arrangörerna Nico Allergren, projektledare på Dohi.

Årets TEDxUmeå följer inte ett på förhand givet tema – utöver det självklara att föreläsningarna på scenen kommer skapa aha-upplevelser och erbjuda nya idéer, teorier och synvinklar. TEDxUmeå presenterar 2015 ett antal internationella, nationella och lokala föreläsare från en rad områden – bland andra: Rochelle King, Global head of design på musikpionjären Spotify (tidigare på Netflix) och Ambra Trotto från Interactive institute.

Fakta:

Förutom att ta del av eventet på plats kan man följa TEDxUmeå i direktsändning via en rad noder, bland annat en på Umeå universitet.

Årets event är uppdelat i två delar: Middagsmingel tillsammans talare, arrangörer och sponsorer i P5/Väven kvällen onsdag 22/4 och huvudeventet under dagen 23/4. Biljetter till dag- och kvällsarrangemang kan köpas här, på www.tedxumea.se.

Kalender

Veckans ord

Hearable

En enhet vi bär i örat som förmedlar information till användaren kallas hearable.

Veckans citat

“Waiting for perfect is never as smart as making progress.
– Seth Godin (1960-) är en amerikansk entreprenör och författare.

Facebook

Twitter

Kolla in

Dohi på Webbdagarna

Ted Wengler och Mikael Friman på plats tillsammans med över 1600 entusiastiska IT-människor som trängdes bland internationella föreläsare och montrar.

WebdagarnaUnder dagarna var det framförallt fokus på kunderna och användarna och ett genomgående tema var att det är människan snarare än tekniken som kommer att driva den fortsatta utvecklingen. Vi på Dohi jobbar alltid i team i olika konstellationer och fick bekräftat att de stora innovationerna skapats av team snarare än ensamma genier.

Dohi Agency goes Swag

IMG_0473Med ryggsäckar från Sandqvist och funktionströjor från Houdini har våra Dohi Agency medarbetare aldrig varit snyggare. Vi vill att valet av leverantörer ska spegla det vi inom Dohi står för.
IMG_0452Både Sandqvist och Houdini är svenska företag som jobbar med kvalitet, design och hållbarhet. Sandqvist beskriver sin design som okomplicerad, funktionell och vacker medan Houdini designar och producerar kläder för människor som vill uppleva mer, prestera mer och ha mer kul eller för att citera dem från deras hemsida  Vi tillverkar produkter för nyfikna personer med stora hjärtan.

Notiser

Smoothie Contest

På Dohi Agency vårkonferens ställdes fem lag inför utmaningen att skapa en smoothie som skulle bedömas på namn, smak, utseende och kreativitet. Vår fantastiska Fanny hade säkerställt att råvaror och ingredienser inte skulle var något hinder för vad lagen skulle kunna åstadkomma. Efter mycket hackande, skratt, provsmakande och justeringar kunde så småningom en vinnare koras. Crunchy Marguerita tog hem segern, en smoothie mixad med mycket kärlek, hallon, banan, avokado yoghurt, nötter, kolasås mm. För er som tänker att det här är någonting för er – don´t do this at home.

Smoothi tävling

Tipsa