Imponerande 3D-mapping på Rådhuset

Event

Kulturhuvudstadsåret avslutades den 13 december inför 11 000 människor på Rådhustorget. Showen Northern Light blev det sista stora inslaget under Umeå 2014.

Ett av inslagen under avslutningskvällen var en tredimensionell ljusshow regisserad av Micke och Peppe Tannemyr, bröderna som i flera år levererat modernt ljus och grafik till bl a Melodifestivalen och Eurovision Song ContestMed i arbetsgruppen den här gången vara även Dohi Entertainments 3D-grafiker Joakim Burvall. Tillsammans skapade de en 3D-modell över fonden, Rådhuset i Umeå, och därmed förutsättningar att projicera spektakulära rörliga bilder.

Tekniken kallas 3D-mapping och i den byggs tredimensionella kartor över det underlag man önskar projicera sitt innehåll på.

Precisionen är förbluffande.

Se den avslutande ljusshowen för kulturhuvudstadsåret här

 

Bild från www.umea2014.se

Kalender

Veckans ord

Hearable

En enhet vi bär i örat som förmedlar information till användaren kallas hearable.

Veckans citat

“Waiting for perfect is never as smart as making progress.
– Seth Godin (1960-) är en amerikansk entreprenör och författare.

Facebook

Twitter

Kolla in

Dohi på Webbdagarna

Ted Wengler och Mikael Friman på plats tillsammans med över 1600 entusiastiska IT-människor som trängdes bland internationella föreläsare och montrar.

WebdagarnaUnder dagarna var det framförallt fokus på kunderna och användarna och ett genomgående tema var att det är människan snarare än tekniken som kommer att driva den fortsatta utvecklingen. Vi på Dohi jobbar alltid i team i olika konstellationer och fick bekräftat att de stora innovationerna skapats av team snarare än ensamma genier.

Dohi Agency goes Swag

IMG_0473Med ryggsäckar från Sandqvist och funktionströjor från Houdini har våra Dohi Agency medarbetare aldrig varit snyggare. Vi vill att valet av leverantörer ska spegla det vi inom Dohi står för.
IMG_0452Både Sandqvist och Houdini är svenska företag som jobbar med kvalitet, design och hållbarhet. Sandqvist beskriver sin design som okomplicerad, funktionell och vacker medan Houdini designar och producerar kläder för människor som vill uppleva mer, prestera mer och ha mer kul eller för att citera dem från deras hemsida  Vi tillverkar produkter för nyfikna personer med stora hjärtan.

Notiser

Smoothie Contest

På Dohi Agency vårkonferens ställdes fem lag inför utmaningen att skapa en smoothie som skulle bedömas på namn, smak, utseende och kreativitet. Vår fantastiska Fanny hade säkerställt att råvaror och ingredienser inte skulle var något hinder för vad lagen skulle kunna åstadkomma. Efter mycket hackande, skratt, provsmakande och justeringar kunde så småningom en vinnare koras. Crunchy Marguerita tog hem segern, en smoothie mixad med mycket kärlek, hallon, banan, avokado yoghurt, nötter, kolasås mm. För er som tänker att det här är någonting för er – don´t do this at home.

Smoothi tävling

Tipsa