Fler produkter från Dohi Entertainment

Nyheter

Dohi Entertainment lanserar två nya spel

Dohi fortsätter växa och breddar portföljen av egna produkter genom lanseringen av spelet Robototics. Samtidigt har även det strategiska samarbetet med filmproducenten Breidablick resulterat i lansering av ytterligare ett spel – Viskande Vinden. De båda spelen har båda starka inslag av problemlösning och pedagogik.

I Robototics gäller det att som den charmige roboten Tink lösa allt svårare uppgifter i jobbet på robotfabriken och i Viskande Vinden som är ett hybridspel till iPad, baserat på Lena Ollmark och Mats Wänblads framgångsrika äventyrsböcker om Karl Dymling och Sara Jansson, kommer man in i en spännande berättelse om en bortglömd vindskammare, där det gäller att läsa mystiska dokument och hemliga dagböcker eller lösa kluriga chiffer. Robototics är helt och hållet egenutvecklat inom Dohi Entertainment och i samarbetet med Breidablick, kring den Viskande Vinden, har Dohi Entertainment arbetat tillsammans med bland annat Gila Bergqvist Ulfung, känd från SVT Barn.

I syfte att arbeta med den växande portföljen av egna produkter inom spel och underhållning har Dohi Entertainment anställt Theres Hiltunen som Community Manager. Hon har tidigare varit aktiv inom det digitala området som projektledare i resebranschen och som entreprenör genom det egna bolaget Sociala Tessan. I botten har Theres en examen inom strategisk kommunikation från Umeå Universitet, men har också läst fristående kurser inom bland annat företagsekonomi på Mittuniversitetet.

– De här lanseringarna ligger helt i linje med vår långsiktiga strategi, att bygga en växande portfölj av produkter utvecklade internt eller genom strategiska samarbeten och på så sätt också öka inslaget av digitala intäkter, säger Emanuel Dohi, VD för och grundare av Dohi Sweden.

 
Viskande Vinden
 

 
Robototics
 

 

Kalender

Veckans ord

Hearable

En enhet vi bär i örat som förmedlar information till användaren kallas hearable.

Veckans citat

“Waiting for perfect is never as smart as making progress.
– Seth Godin (1960-) är en amerikansk entreprenör och författare.

Facebook

Twitter

Kolla in

Dohi på Webbdagarna

Ted Wengler och Mikael Friman på plats tillsammans med över 1600 entusiastiska IT-människor som trängdes bland internationella föreläsare och montrar.

WebdagarnaUnder dagarna var det framförallt fokus på kunderna och användarna och ett genomgående tema var att det är människan snarare än tekniken som kommer att driva den fortsatta utvecklingen. Vi på Dohi jobbar alltid i team i olika konstellationer och fick bekräftat att de stora innovationerna skapats av team snarare än ensamma genier.

Dohi Agency goes Swag

IMG_0473Med ryggsäckar från Sandqvist och funktionströjor från Houdini har våra Dohi Agency medarbetare aldrig varit snyggare. Vi vill att valet av leverantörer ska spegla det vi inom Dohi står för.
IMG_0452Både Sandqvist och Houdini är svenska företag som jobbar med kvalitet, design och hållbarhet. Sandqvist beskriver sin design som okomplicerad, funktionell och vacker medan Houdini designar och producerar kläder för människor som vill uppleva mer, prestera mer och ha mer kul eller för att citera dem från deras hemsida  Vi tillverkar produkter för nyfikna personer med stora hjärtan.

Notiser

Smoothie Contest

På Dohi Agency vårkonferens ställdes fem lag inför utmaningen att skapa en smoothie som skulle bedömas på namn, smak, utseende och kreativitet. Vår fantastiska Fanny hade säkerställt att råvaror och ingredienser inte skulle var något hinder för vad lagen skulle kunna åstadkomma. Efter mycket hackande, skratt, provsmakande och justeringar kunde så småningom en vinnare koras. Crunchy Marguerita tog hem segern, en smoothie mixad med mycket kärlek, hallon, banan, avokado yoghurt, nötter, kolasås mm. För er som tänker att det här är någonting för er – don´t do this at home.

Smoothi tävling

Tipsa