Dohi förvärvar Umeåguiden

Nyheter

Dohi förvärvar bolaget som ger ut månadsmagasinet Umeåguiden. I affären ingår även en betydande ägarandel i magasinet Bättre Affärer.

– Vår strategiska och digitala kompetens, kombinerad med den redaktionella erfarenhet och starka position på den regionala annonsmarknaden som Umeåguiden representerar, är en spännande mix för framtiden, säger Emanuel Dohi, VD på Dohi Koncernen.

Umeåguiden är ett månadsmagasin med stark lokal förankring och en vision om att kunna beröra alla Umeåbor. Den andra delen av verksamheten är affärsmagasinet Bättre Affärer, som är inne på sitt andra år och som snabbt blivit ett magasin med växande popularitet i näringslivet och bland entreprenörer.

– Vi tvekade aldrig när vi fick chansen att jobba med Dohi. De är ett självklart val, inte minst med tanke på deras erfarenheter från samarbeten med såväl Schibsted som Bonnier och deras digitala satsningar, säger Tobias Engman, VD och grundare av Umeåguiden.

I och med förvärvet samlokaliserar Umeåguiden sin organisation i den kreativa miljö som Dohi skapat i Utopiakvarteret, vilket ger tillgång till all samlad kompetens inom teknik, design, strategi och rörlig bild som finns inom Dohi-koncernen. Det gemensamma målet är att fortsatt addera nya värden och upplevelser via såväl fysiska som digitala kanaler och förpacka och leverera Guiden på det sätt som målgruppen önskar, i pappersform eller via digitala och mobila kanaler.

Fakta om Umeåguiden:

Umeåguiden grundades 2003

Upplaga ca 45.000 exemplar

Distribueras också via tidningsställ på över 100-talet platser, där människor rör sig, bl a Umeå flygplats, Wasaline-terminalen (på både finska och svenska sidan), detaljhandeln m.m.

Kalender

Veckans ord

Hearable

En enhet vi bär i örat som förmedlar information till användaren kallas hearable.

Veckans citat

“Waiting for perfect is never as smart as making progress.
– Seth Godin (1960-) är en amerikansk entreprenör och författare.

Facebook

Twitter

Kolla in

Dohi på Webbdagarna

Ted Wengler och Mikael Friman på plats tillsammans med över 1600 entusiastiska IT-människor som trängdes bland internationella föreläsare och montrar.

WebdagarnaUnder dagarna var det framförallt fokus på kunderna och användarna och ett genomgående tema var att det är människan snarare än tekniken som kommer att driva den fortsatta utvecklingen. Vi på Dohi jobbar alltid i team i olika konstellationer och fick bekräftat att de stora innovationerna skapats av team snarare än ensamma genier.

Dohi Agency goes Swag

IMG_0473Med ryggsäckar från Sandqvist och funktionströjor från Houdini har våra Dohi Agency medarbetare aldrig varit snyggare. Vi vill att valet av leverantörer ska spegla det vi inom Dohi står för.
IMG_0452Både Sandqvist och Houdini är svenska företag som jobbar med kvalitet, design och hållbarhet. Sandqvist beskriver sin design som okomplicerad, funktionell och vacker medan Houdini designar och producerar kläder för människor som vill uppleva mer, prestera mer och ha mer kul eller för att citera dem från deras hemsida  Vi tillverkar produkter för nyfikna personer med stora hjärtan.

Notiser

Smoothie Contest

På Dohi Agency vårkonferens ställdes fem lag inför utmaningen att skapa en smoothie som skulle bedömas på namn, smak, utseende och kreativitet. Vår fantastiska Fanny hade säkerställt att råvaror och ingredienser inte skulle var något hinder för vad lagen skulle kunna åstadkomma. Efter mycket hackande, skratt, provsmakande och justeringar kunde så småningom en vinnare koras. Crunchy Marguerita tog hem segern, en smoothie mixad med mycket kärlek, hallon, banan, avokado yoghurt, nötter, kolasås mm. För er som tänker att det här är någonting för er – don´t do this at home.

Smoothi tävling

Tipsa