Dohi Broadcast – Där & när det händer!

Nyheter

Dohi Broadcast visar på styrkan i lokal, högkvalitativ journalistik.

De senaste två dygnen har varit oerhört intensiva för Jan Axelsson och teamet inom Dohi Broadcast som både bevakat och sänt live från världsrekordet som sattes i Gävle med världens största mattelektion och sedan direkt därefter, polisens gripande av den terrormisstänkte Mutar Muthanna Majid i Boliden, på uppdrag av bland annat Aftonbladet. Även från Boliden sände Dohi Broadcast live parallellt med sin granskning av händelseförloppet, liksom genomförde intervjuer med ett dussintal olika personer på plats.

därochnärdethänder

– Jag vill säga att vi de senaste 48 timmarna flyttat gränserna för vad man kan göra på det lokala planet i form av live bevakning samtidigt som vi också drivit utveckling vidare inom den grävande journalistiken. Det har varit otroligt stimulerande att testa vårt koncept fullt ut och se att vi kan leverera med högsta kvalitet på alla plan, såväl ur ett journalistiskt som tekniskt perspektiv, säger en lite trött, men nöjd Jan Axelsson, VD för Dohi Broadcast.

Idén till Dohi Broadcast föddes i mötet mellan Jan Axelsson och Emanuel Dohi, där de kom från varsitt håll, men med gemensamma idéer om vikten av rörlig bild. Inom Dohi har man under en längre tid experimenterat med digitala och interaktiva tv-format samt sett hur rörligt material fått en allt större betydelse i många digitala kanaler, inte minst på mobila plattformar som smartphones och läsplattor. Jan å sin sida, hade med sin bakgrund som nyhetschef inom TV4s lokala nyheter, sett hur den lokala journalistiken fått förnyade möjligheter att nå ut till en bred publik med den nya teknik som växt fram med framförallt mobilt internet.

Idag är Dohi Broadcast verklighet och en viktig komponent inom Dohi koncernen med kapacitet att utveckla och leverera rörligt material av högsta journalistiska och tekniska kvalitet för distribution genom en rad plattformar. Bolaget har sin kärna i den grävande och lokalt närvarande journalistiken, men kan genom sitt kunnande och sin tekniska plattform, lyfta vilket reportage som helst i rörligt media till helt nya nivåer.

– Som entreprenör känner jag väl igen mig i de drivkrafter som präglar Jan och hans team och känner mig väldigt tillfreds med att vi lyckats realisera våra gemensamma planer inom ramen för Dohi Broadcast, säger Emanuel Dohi, VD för och grundare av Dohi.

 

 

Kalender

Veckans ord

Hearable

En enhet vi bär i örat som förmedlar information till användaren kallas hearable.

Veckans citat

“Waiting for perfect is never as smart as making progress.
– Seth Godin (1960-) är en amerikansk entreprenör och författare.

Facebook

Twitter

Kolla in

Dohi på Webbdagarna

Ted Wengler och Mikael Friman på plats tillsammans med över 1600 entusiastiska IT-människor som trängdes bland internationella föreläsare och montrar.

WebdagarnaUnder dagarna var det framförallt fokus på kunderna och användarna och ett genomgående tema var att det är människan snarare än tekniken som kommer att driva den fortsatta utvecklingen. Vi på Dohi jobbar alltid i team i olika konstellationer och fick bekräftat att de stora innovationerna skapats av team snarare än ensamma genier.

Dohi Agency goes Swag

IMG_0473Med ryggsäckar från Sandqvist och funktionströjor från Houdini har våra Dohi Agency medarbetare aldrig varit snyggare. Vi vill att valet av leverantörer ska spegla det vi inom Dohi står för.
IMG_0452Både Sandqvist och Houdini är svenska företag som jobbar med kvalitet, design och hållbarhet. Sandqvist beskriver sin design som okomplicerad, funktionell och vacker medan Houdini designar och producerar kläder för människor som vill uppleva mer, prestera mer och ha mer kul eller för att citera dem från deras hemsida  Vi tillverkar produkter för nyfikna personer med stora hjärtan.

Notiser

Smoothie Contest

På Dohi Agency vårkonferens ställdes fem lag inför utmaningen att skapa en smoothie som skulle bedömas på namn, smak, utseende och kreativitet. Vår fantastiska Fanny hade säkerställt att råvaror och ingredienser inte skulle var något hinder för vad lagen skulle kunna åstadkomma. Efter mycket hackande, skratt, provsmakande och justeringar kunde så småningom en vinnare koras. Crunchy Marguerita tog hem segern, en smoothie mixad med mycket kärlek, hallon, banan, avokado yoghurt, nötter, kolasås mm. För er som tänker att det här är någonting för er – don´t do this at home.

Smoothi tävling

Tipsa